آزادگان، اساطیر زنده و بی زوال استقامت هستند

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان ضمن گرامیداشت ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به وطن گفت: آزادگان، به واقع مردان قبیلۀ غیرت و اساطیرِ زنده، پایدار و بی‌زوالِ استقامت هستند.

«رمضانعلی رازقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: انقلابِ اسلامی ایران با دمیدنِ روح مجاهدت، شجاعت، صبر، مقاومت و شهادت در کالبد جامعه، زنده، پویا و تنومند است و آزادگان به فرمودۀ رهبر معظّم انقلاب، «ثروت عظیمِ انسانی» و اسوه‌هایِ جاودانِ شجاعت و مقاومتِ ملّی هستند که میراث جاودانۀ منش و بینش شهدا را در سینه دارند.


 

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شیروان بیان کرد: آنان در شکنجه‌گاه غیرانسانی رژیم بعث، در برابر خواست تبلیغی و فریبکارانۀ دشمن، «بؤساً لَک و لاَلهتک» را به شجاعت فریاد زدند و پس از پذیرش قطعنامۀ ۵۹۸ و اثبات حقانیّت سیاسی ملت مظلوم ایران و تبیین افکار مزدورانه و مزوّرانۀ رژیم بعث عراق، افتخارآمیز و غرورانگیز به وطن بازگشتند و  ایثار و آزادگی را بر تمام پهنۀ وسیع ایرانِ عزیز طنین افکندند.

 


رازقی خاطرنشان کرد: آزادگان عزیز در دوران اسارت خود جانانه در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کرده و از آرمان‌های نظام و انقلاب دست برنداشتند.

 


وی دوران دفاع مقدس را سراسر ایثار و حماسه دانست و عنوان کرد: آزادگان سرافراز در عرصه حماسه‌ دفاع مقدس برای تحقق اهداف بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و برگ زرینی از غیرت و شجاعت را در تاریخ ایران اسلامی به یادگار گذاشتند.

 


وی با بیان اینکه عزت، عظمت و استقلال کنونی کشور و ملت ایران مرهون ایثارگری ها و رشادت های شهدا، جانبازان و آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: آزادگان اسوه های صبر و مقاومت بوده و برای صیانت از دین مبین اسلام، نظام، انقلاب و کشور سال ها رنج اسارت در زندان های رژیم بعث عراق را تحمل کردند و سرافرازانه به میهن خود بازگشتند که خاطرات آن‌ها پلی برای انتقال فرهنگ عزت و استقامت ملت ایران به نسل‌های آینده است.

 


مدیربنیاد شهید و امور ایثارگران، وجود آزادگان را برای جامعه و ارکان نظام ارزشمند عنوان کرد و افزود: همه مسئولان باید تلاش کنند در راستای ارج نهادن به جان‌فشانی آزادگان سرافراز که برای دفاع از وطن از جان خود گذشتند به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

 


رازقی اضافه کرد: آزادگان به گردن نظام و کشور حق بزرگی دارند و نباید به مشکلات آنها بی‌توجه بود.

 


وی افزود: آزادگان، نماد استقامت و مقاومت در سختی هستند و حضور آنها امروز در مقابل فشارهای دشمنان، حلال بسیاری از مشکل‌هاست.

 


وی گفت: آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که تعمق و تأمل در دستاوردهای مقاومت سرافرازانه این عزیزان برای آحاد ملت شریف ایران و نسل‌های آینده این مرز و بوم، حیاتی و رسالتی خطیر و ارزشمند بوده و بازخوانی آن و اشاعه فرهنگ مقاومت و آزادی‌خواهی در برابر هرگونه توطئه دشمنان، رمز بقا، اعتلا و عزتمندی انقلاب اسلامی و کشور است.

 

 

 

 

کد خبر 960825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha