رونمایی از مصحف قرآنی با قلمی جدید در برج میلاد

مصحف قرآنی با طراحی و قلم جدید برگرفته از از هنرهای اسلامی و تذهیب و صف آرایی با حضور جمعی از هنرمندان و کاتبان و قاریان بین المللی در برج میلاد رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مصحف قرآنی با طراحی و قلم جدید برگرفته از از هنرهای اسلامی و تذهیب و صف آرایی رونمایی می شود. دراین قران و قلم طراحی شده (واضح) هدف سادگی، انتقال سریع و فهم درست آیات، و از همه مهمتر آموزش به نسل­های جوان است که در این مسیر تلاش شده تا قلمی طراحی شود که علاوه بر سهولت خواندن با روحیه­ی مخاطب ایرانی سازگار بوده و از نظر فرمی نیز غامض و پیچیده نباشد.

وحید عزیزی نژاد، بنیانگذار طرح قلم واضح در توضیحات بیشتر درباره این مصحف قرآنی گفت: « نقطه گذاری­ ها و اعراب ها به گونه­ای طراحی و تنظیم شده تا سرعت خوانش و فهم سریع کلمات افزایش یابد. همچنین  در کنار توجه به خواسته و سلیقه­ی قشر میانسال، توامان روحیه­ نسل­های جوان تر را لحاظ کرده تا متون قرآنی به سهولت و سادگی در معرض دید همگان قرار گیرد.»

 وی ادامه داد: «امیدواریم این تلاش مورد استفاده  مفید مسلمانان سراسر جهان، بالاخص ایرانیان و مورد رضایت حضرت ولی عصر (عج) قرار گرفته و خداوند بزرگ ما را بر تصمیمی که برای توسعه و تکامل این طرح گرفته­ایم، موفق گرداند.»

بگفته این هنرمند، در طراحی این مصحف شریف با در نظر گرفتن پیشینه ای که در هنرهای اسلامی بالاخص هنر جلد سازی تذهیب و صف‌آرایی داریم، تلاش شد به شیوه ای امروزی و نوین اثری خلق شود که بتواند علاوه بر زیبایی، استفاده روزانه و همیشگی و کاربردی بسیار داشته و همراه همیشگی مان باشد و با توجه به این که هنر اسلامی برگرفته از کلام خداوند است بیشترین تزیینات و سر سوره های برگرفته از "تایپ فیس فلک" بوده که برای این مصحف طراحی شده است.

مراسم رونمایی از مصحف شریف قرآنی با حضور پیشکسوتان گرافیک، کاتبان، خوشنویسان و قاریان بین المللی سه شنبه 28 مرداد ماه در سالن سعدی مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

 

کد خبر 960932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha