کنگره ملی «الماس‌های درخشان» در استان مرکزی برگزار شد

همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی کنگره ملی با عنوان « الماس های درخشان» برگزار شد.

خبرگزاری شبستان:اراکبیست و ششم مرداد روز بزرگی در تاریخ ایران اسلامی و تقویم کشور است روزی که بعد از سال ها رنج و دوری سروقامتان و بزرگ مردان دلیری که در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند و به دست دشمن بعثی گرفتار شده بودند با افتخار به میهن اسلامی بازگشتند و ایران اسلامی سراسر شور و نشاط و امید شد.

 

26 مرداد ماه 1369 برگ زرین دیگری از تاریخ انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است، و این روز باید با برگزاری برنامه های مختلف و نکوداشت این بزرگ مردان، فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان و تبیین آن در بین نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی که آن روزها را درک نکرده اند باشد.

 

سال 1369 سالی پر تلاطمی برای مردم ایران بود، در گرماگرم تابستان، روز 26 مرداد بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر شده بودند، به وطن بازگرداند.

 

در این روز نه تنها چشم های مادران و پدارن به جمال فرزندان رشید خود روشن شد بلکه چشم ایران اسلامی روشن از بازگشت غرور آفرین این بزرگ مردان شد و دل ملت ایران شاد.

 

در این روز ملت ایران با استقبال گسترده خود از اولین گروه آزادگان سرافراز بار دیگر نشان دادند که پایبند به نظام و ارزش های والای آن هستند و قدر دان رشادت و از خودگذشتگی شهدا، رزمندگان اسلام و آزادگان سرافراز بوده و خواهند بود.

 

آزادگان سرافزار پس از سال ها اسارت در زندان ها و اسارتگاه های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود گذاشتند این بزرگ مردان همه نیروهای بسیجی و خودجوش بودند که با میل و خواسته خود گام در جبهه های حق علیه باطل گذاشته بودند و با تمام توان در برابر دشمنان ایستادگی کرده و انقلاب را به پیروزی رساندند.

تاکید بر اشاعه فرهنگ پایداری، مقاومت و آزادگی

 

«مرتضی انصاری» در کنگره ملی «الماس‌های درخشان» (نکوداشت آزادگان عرصه ایثار اجتماعی) که صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور در سالن جلسات اداره کل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از آزادگان برگزار شدضمن تبریک به مناسبت این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران گفت: تکریم آزادگان و گرامیدشت یاد و خاطره آن روزها وظیفه ذاتی مسئولان است.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: اشاعه فرهنگ پایداری، مقاومت و آزادگی و شناساندن مقام و منزلت آزادگان باید یکی از اولویت‌های مهم دستگاه‌ها باشد چرا که این مهم سبب تبیین رشادت ها و از خودگذشتگی آزادگان در بین نسل جوان و نوجوان که آن روزها را درک نکرده اند می شود.

 

وی با اشاره به اینکه 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به آغوش میهن اسلامی، یادآور اراده راسخ مردانی است که در راه دفاع از کیان و عزت یک ملت، در برابر سخت‌ترین ناملایمات ایستادگی کردند و دست از آرمان والای خود برنداشتند، بیان کرد: این مهم درس بزرگی برای همیشه ملت ایران است تا بدانند که می توانند با درایت و شجاعت در برابر توطئه های شوم دشمن ایستادگی کنند و همواره گوش به فرمان ولی فقیه باشند.

 

این مقام مسئول در ادامه ضمن تقدیر از صبر و شکیبایی خانواده شهدا و ایثارگران و آزادگان گفت: استقامت خانواده شهدا و صبر آزادگان و ایثار جانبازان درس بزرگ و تاریخی برای ما مسئولان است تا قدردان نعمت استقامت و صبر ایثار این عزیزان باشیم و خود را خادم و ادامه‌دهنده راه آنان بدانیم.

 

جهاد، شهادت و ایثار سه اصل مهم در مقابله با توطئه دشمنان

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به توطئه ها و تحریم های همیشگی دشمنان در برابر ملت مسلمان و ولایتمدار ایران اسلامی گفت: دشمن باید بداند تا ملت ایران سه مؤلفه جهاد و شهادت و ایثار را دارد در مقابل هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نمی‌آورد و در برابر تمامی توطئه های دشمنان ایستاده است.

 

انصاری فر اظهار کرد: ملت ولایتمدار ایران اسلامی با این ایمان قوی و ایثار و گذشتگی که در خود دارند همواره پرچم پیروزی را به نمایش در‌ می‌آورد و در برابر همه توطئه ها ایستادگی کرده و جان و مال خود را فدای عزت اسلام و انقلاب می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام عاشورا و رشادت و ولایتمداری یاران امام حسین (ع) است، افزود: آزادگان در دفاع مقدس با تأسی به عاشورا جنگیدند و بعد از اسارت نیز در جهت حفظ آرمان‌های اسلام نقش خود را به‌خوبی ایفا کردند.

آزادگان اسوه های صبر و شکیبایی و سند افتخار ملت ایرانند

این مقام مسئول با بیان اینکه آزادگان اسوه های صبر و شکیبایی و سند عزت و افتخار ملت ایران هستند، گفت: هرلحظه اسارت این اسوه‌های صبر و استقامت جزء اسناد پرافتخار ملت ایران هستند، اسنادی که می‌توان از لابه‌لای آن‌ها اعتراف صریح دشمن را به ناتوانی در برابر اراده آهنین فرزندان ملت ایران مشاهده کرد.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: در استان مرکزی 738 آزاده داریم که از این تعداد 8 نفر از آزادگان به شهادت رسیدند و یک نفر در اردوگاه‌های دشمن به شهادت رسیده و 59 نفر به رحمت ایزدی پیوستند.

 

وی با اشاره به اینکه کمترین میانگین سنی آزادگان 45 سال و بیشترین 87 سال است، گفت: 3  نفر از آزادگان 10 سال به بالا، بین 9 تا 10 سال 38 آزاده، بین 8 تا 9 سال 49 آزاده، 7 تا 8 سال 47 آزاده، 6 تا 7 سال 20 آزاده، 5 تا 6 سال 5 آزاده و 4 تا 5 سال 58 آزاده، 3 تا 4 سال 27 آزاده، 2 تا 3 سال 47 آزاده، یک تا 2 سال 22 آزاده داریم که در اسارت بودند.

 

انصاری فر در ادامه با بیان اینکه شهرستان محلات به نسبت جمعیت با 53 آزاده بیشترین تعداد آزاده‌ها دارد، گفت: شهرستان آشتیان 10 آزاده، اراک 430، تفرش 13، خمین 63، ساوه 84 و شازند 31 آزاده دارند.

 

در پایان این مراسم از چند تن از آزادگان سر افراز میهن اسلامی با اهدای لوح و هدایی تقدیر شد.

کد خبر 961064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha