هنرمندان  کردستان برای دوران پساکرونا تولید هنری داشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، امین مرادی امروز(26مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سنندج اظهار داشت: انتظار داریم هنرمندان استان برای دوران پساکرونا تولید هنری داشته باشند.

وی افزود: از زمان ظهور و شیوع بیماری کرونا تاکنون، تمام پژوهشگران و محققان در دنیا بدنبال ساخت واکسن هستند و در این بین می طلبد هنرمندان و فعالان اجتماعی هم واکسن آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را تولید کنند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه نباید از آسیب‌های اجتماعی در این دوران غافل شد،بیان کرد: هنرمندان باید از امروز برای دوران پسا کرونا اقدام به تولید آثار فرهنگی و هنری کنند.

وی افزود: هنرمندانه در خانه بمانیم شعاری بود که در ایام شیوع کرونا برای ترغیب مردم برای قرنطینه خانگی مطرح شد و با اجرای برنامه‌های هنری در فضای مجازی این شعار تا حد زیادی در کردستان محقق شد.

مرادی اذعان کرد: از جمله برنامه های حوزه هنری کردستان در ایام شیوع کرونا شامل برگزاری چهار کنسرت آنلاین، شب شعر مجازی، نمایشگاه های نقاشی، خوشنویسی، کاریکاتور و اعلام فراخوان جشنواره دف نوای رحمت است.

وی تاکید کرد: اکنون در مرحله اطلاع رسانی در خصوص برگزاری جشنواره دف نوای رحمت به صورت مجازی هستیم و آثاری هم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده ولی استقبال زیاد چشمگیر نیست.

مرادی در ادامه  در خصوص توسعه زیرساخت های فرهنگی در استان افزود: تعداد سالن‌های پردیس سینما بهمن سنندج به هفت سالن افزایش پیدا می کند که بعد از ماه‌های محرم و صفر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سینمای روباز برای مجموعه پردیس سینما بهمن تعریف شده است،بیان کرد: با این اقدامات هر روز فیلم حوزه کودک و فیلم خارجی در این مجموعه اکران می‌شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه تعداد شهرهای دارای سینمای استان به سه شهر افزایش می‌یابد، افزود: در حال حاضر تنها در سنندج و بیجار سینما با شاخص ها و استانداردهای لازم وجود دارد و در هفته وحدت امسال پردیس سینمایی سقز نیز به بهره برداری می‌رسد.

مرادی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا بخش فرهنگ و هنر هم آسیب فراوانی وارد کرد به گونه‌ای که بعد از بازگشایی سینماها و اکران فیلم تعداد مخاطبان روزانه سینما در استان از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر قبل از شیوع کرونا به ۲۶ نفر کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سال گذشته ۱۴ فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای تولید با مشارکت حوزه تولید شد، ۱۶ عنوان فعالیت در بخش هنرهای تصویری، ۴۰ عنوان برنامه در حوزه هنرهای تجسمی و ۹ عنوان فعالیت هنرهای نمایشی نیز به همت حوزه هنری کردستان برگزار شد.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: چاپ ۲ عنوان کتاب پژوهشی  وحمایت از تولید فیلم کوتاه با محوریت وضعیت کرونا از جمله برنامه‌های امسال حوزه هنری استان است.

کد خبر 961143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha