نذورات ماه محرم در بین فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود

حجت‌الاسلام حاتمیان،گفت: نذورات ماه محرم در کردستان بین فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان امروز(26مرداد)در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار داشت:امسال در عزاداری ماه محرم به جای پذیرایی از عزاداران و برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نذورات مردمی جمع‌آوری و در بین فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان، افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه بدلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های ماه محرم و صفر در سال جاری متفاوت از سال‌های گذشته و براساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال در جریان برگزاری مراسم‌های عزاداری، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از عزاداران در کشور و به تبع آن استان کردستان ممنوع است و به جای آن نذورات در قالب بسته‌های حمایتی و معیشتی جمع‌آوری و در میان نیازمندان و فقرای مناطق حاشیه شهرها و روستاها توزیع می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان، تصریح کرد: برای توزیع این بسته‌های حمایتی از سوی هیات‌های مذهبی و با هماهنگی ادارات اوقاف، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و نهادهای حمایتی خانواده‌های نیازمند شناسایی و این بسته‌ها در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه در مجموع و براساس تصمیمات انجام شده تمام مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر براساس برنامه‌ها و چارچوب‌های تعیین شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود،بیان کرد: مراسم‌های عزاداری در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری حداقل ۲متری و کاهش ساعات برگزاری انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام حاتمیان افزود: در مراسم‌های سوگواری شهدای کربلا بویژه سید و سالارشهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفای ان حضرت، امسال جابجایی و دسته‌بندی هیات‌ها و استفاده از طبل و سنج و وسایل مشابه ممنوع است ضمن اینکه استفاده از ماسک بصورت مستمر برای همه عزاداران لازم است.

وی در پایان خاظرنشان کرد: هیات‌های مذهبی برای فعالیت به مجوز این سازمان نیاز دارند اما امسال برای برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر هر هیات مذهبی باید درخواست مجوز خاص کرده و درخواست خود را در سامانه بیرق بارگذاری کند البته در هر هیاتی باید یک نفر به عنوان همیار بهداشتی وجود داشته باشد تا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت کند.

کد خبر 961150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha