نهادینه کردن ورزش با پویش آماده باش در بستر فضای مجازی

چراغ بیرجندی گفت: پویش آماده باش با هدف افزایش تاب آوری شهروندان و برای مواجهه فعال هیئت های ورزش های همگانی خراسان جنوبی با کرونا در بستر فضای مجازی تا ۳۰ شهریور برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: پویش آماده‌باش یعنی همه جامعه آماده باشند که ورزش را در هر زمانی انجام دهند طوری که شهروندان در میان خانه‌ها و محل زندگی‌شان با استفاده از کلیپ‌های آموزشی و برنامه‌های آموزشی که در اختیارشان قرار می‌دهیم به سمت ورزش هدایت شوند.

 

رئیس هیئت همگانی خراسان جنوبی که این روزها برای مقابله با کرونا همزمان با سراسر کشور سخت مشغول اجرای پویش سراسری آماده باش است با بیان این مطلب گفت: پویش آماده باش با هدف افزایش تاب آوری شهروندان و برای مواجهه فعال فدراسیون و هیئت های ورزش های همگانی استان ها با کرونا در بستر فضای مجازی تا 30 شهریور برگزار می شود.

 

«کاظم چراغ بیرجندی» با اشاره به این که 200 برنامه اعم از چالش، مسابقه، جشنواره مجازی، اینفوگرافی، موشن گرافی، و بینار، لایو و ویدئوهای آموزشی با هدف اجرای طرح پویش آماده باش در استان طرح ریزی شده است، ادامه داد: این برنامه ها با همکاری کمیته های زیر مجموعه هیئت و هیئت های شهرستان و دستگاه های اجرایی نظیر شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه های دولتی، صنعتی، آزاد و هیئت ورزش های دانشجویی طرح ریزی شده است.

 

به گفته وی خوشبختانه استقبال خوبی از این برنامه به عمل آمد و برنامه های متنوعی پیش بینی شده است که امیدواریم با بهره گیری از همه ظرفیت ها به خصوص رسانه ها هیئت همگانی استان در این برنامه بزرگ، بهترین عملکرد را داشته باشد.

 

وی ادامه داد: در 10 روزی که از اجرای این طرح می گذرد موشن گرافی ۱۶ برنامه، ویدئوی آموزشی ۲۲ برنامه، اینفوگرافی ۱۲، مسابقه مجازی ۴، لایو ۱۲ و چالش دو برگزار شده است.

 

تاکید بر حمایت

رئیس هیئت همگانی خراسان جنوبی هر چند به این موضوع هم اشاره کرد که برای هر چه بهتر این برنامه سراسری نیاز به حمایت بیشتر داریم، ادامه داد: باید ورزش و جوانان و سایر نهادها برای اجرای هر چه بهتر این برنامه از هیئت حمایت بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا افزود: در دوره همه گیری کووید 19 اهمیت ورزش و فعالیت بدنی منظم بیش از پیش افزایش یافته است و از این رو باید مورد توجه همگان به ویژه سیاست گذاران قرار گیرد.

 

چراغ بیرجندی افزود: ماموریت ویژه برای برگزاری این طرح ارتقای نقش مسئولانه ورزش همگانی در کاهش کم تحرکی و پیشگیری از کرونا با هدف آگاهی بخشی، تحریک و ترغیب و رفع موانع ورزش است.

 

به گفته وی کانون اصلی این پویش خانواده ها هستند و مخاطبان این طرح گروه های پر خطر در موضوع ابتلا به کرونا، افراد بالای 50 سال، سالمندان و افراد در معرض این بیماری و همه رده های سنی را شامل می شود.

 

او از مسئولان کمیته ها و دستگاه های اجرایی خواست که فعالانه در پویش مشارکت داشته باشند و از همه ظرفیت ها با رعایت ارزش های فرهنگی و اخلاقی و جلب مشارکت و همراهی انجمن ها و کمیته های متناظر استانی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به این که هیئت هم از برنامه ها و اقدامات انجمن ها، کمیته های استانی و دستگاه های اجرایی حمایت خواهد کرد و بر حسن انجام برنامه ها نظارت دارد، افزود: محورهای همکاری این پویش مردمی، توسعه رویدادهای کاربردی نوآورانه و جذاب ورزشی با محوریت فضای مجازی و جامعه فعال، اصلاح نگرش با رویکرد آموزش های اثر بخش با محوریت نقش ورزش در پیشگیری از کروناست.

 

ورزش در همسایگی

به گفته وی در کنار این پویش آوای ورزش در همسایگی که مکمل این طرح است را هم دنبال می کنیم به این معنا که در مجتمع‌های مسکونی پرجمعیت یکی، دو مربی آموزشی از رشته‌های مختلف به همراهی همکارانی که بتوانند کمک کنند می‌فرستیم و از قبل محیطی که ساکنین آنجا اشراف دارند به عنوان مثال مکانی که در آن مجمتع را از روی بالکن و از روی پنجره‌هایشان می‌توانند ببینند محیط مناسبی انتخاب می‌شود و البته قبل از آن محیط به طور کامل ضدعفونی می‌شود و همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد، بعد با یک موسیقی مجاز پخش می‌شود تا مردم مطلع شوند و ساکنان آن مجتمع همراه مربی یا در محوطه‌ای که ظرفیت دارد و بقیه در بالکن‌ها ورزش می‌کنند.

 

به گفته رئیس هیئت همگانی خراسان جنوبی، این برنامه کمک می‌کند ضمن اینکه فعالیت بدنی داشته باشند، نوعی نشاط اجتماعی و تفریح هم تلقی شود و هفته گذشته اولین برنامه هم در مجمتع مسکونی یاس برگزار شده است.

 

چراغ بیرجندی با اشاره به این که ۳۲ کمیته زیر مجموعه هیئت است، ادامه داد: ابلاغ برای همه این کمیته ها زده شده که از این تعداد حدود ۲۰ درصد غیر فعال هستند که احتمال جابجایی آن وجود دارد.

 

وی که از مرداد سال گذشته سکان هدایت این هیئت را برعهده گرفته است به فعالیت های هیئت هم اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری دو دوره آموزشی ایروبیک ویژه دانشجویان و افراد آزاد با همکاری دانشگاه پیام نور، یک دوره آمادگی جسمانی با همکاری دانشگاه بیرجند و دوره بیلاتس سطح دو، طرح بررسی وضعیت قامت و ناهنجاری های اسکلتی با ورزش ویژه زنان روستایی، همایش ها پیاده روی و ورزش صبحگاهی و.... از دیگر فعالیت های انجام شده این هیئت است و افزون بر این یک دوره مربیگری هم ثبت نام انجام شد که به دلیل شیوع کرونا این دوره آموزشی برگزار نشد.

 

به گفته وی در چند ماه گذشته به دلیل کرونا فعالیت های هیئت نظیر همایش های پیاده روی و... به دلیل جمعیت بالا تعطیل شد و فقط چالش های مجازی در ۶ رشته روپایی، پنالتی، شنو صعودی ویژه آقایان، طناب زنی، هلاهوپ ویژه کودکان و دیوارچینی ویژه جانبازان و معلولان بوده است که به همه نفرات برتر جوایزی اهدا شد و افزون براین در این مدت ویدئوهای آموزشی توسط کمیته های مختلف هیئت در فضای مجازی نیز تهیه شد و برنامه لایو نیز برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 961230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha