آغاز مرحله جدید کمک های مومنانه از ماه محرم

ارجونای با اشاره بر نظارت وزارت بهداشت و بسیج مداحان بر پخت غذا در هیاتهای عزاداری ماه محرم گفت: در دهه اول محرم دومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه آغاز می شود.

«یوسف ارجونی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد مرحله جدید کمک مومنانه در ماه محرم گفت: در دهه اول محرم دومین مرحله رزمایش کمک های مومنانه آغاز می شود. این مرحله در سه بخش در حال اجراست که بخش دوم آن در دهه امامت و ولایت از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد.

 

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی کشور افزود: مرحله سوم طرح کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم اجرا می شود که در این مرحله از هیئت های مذهبی سراسر کشور خواستیم تا در بحث نذورات برنامه ریزی کرده و نذورات خود را در قالب کمک های مومنانه و بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند و آبرومند اهدا کنند.

 

وی در مورد نظارت بر هیئت های مذهبی و پخت نذری و غذا در این اماکن اظهار کرد: اگر مقرر شد تا پخت نذورات در هیئت های مذهبی صورت گیرد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بسته بندی شده با نظارت مجموعه های بهداشتی انجام شود.

 

ارجونی تصریح کرد: مرحله سوم کمک های مومنانه دهه آخر ماه صفر از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) با محوریت موکب های اربعین و هیئت های مذهبی در سطح استان ها اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تمامی مجموعه هایی که در این موضوع دغدغه مند هستند مخصوصا وزارت بهداشت و درمان که تا امروز نیز به خوبی عمل کرده است، باید کمک جمعی و گروهی صورت بگیرد و از سوی دیگر بسیج مستضعفین در حوزه داشته ها و ظرفیتی که دارد در خدمت هیئت های مذهبی سراسر کشور است.

 

وی گفت: در دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا یکی از مجموعه هایی که باید بر هیئت های مذهبی در کنار وزارت بهداشت نظارت کند ، بسیج مداحان است که انشاءالله وظیفه خود را در امر نظارت بر هیئت های مذهبی انجام می دهد./

کد خبر 961258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha