۲۰ هزار واحد اقتصادی تسهیلات خسارت کرونا دریافت می کنند

آشتاب با اشاره به اینکه ۲۰ هزار واحد اقتصادی لرستان تسهیلات دریافت خسارت کرونا دریافت می کنند، گفت: تاکنون هفت هزار و ۲۳۶ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی آشتاب» امروز(27 مرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تسهیلات بانکی با هدف کمک به واحد های تولیدی خسارت دیده از بحران کرونا تعیین شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه  تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد اقتصادی استان برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا به بانک معرفی شده، بیان کرد: از این تعداد هفت هزار و ۲۳۶ واحد موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

 

وی تصریح کرد: پرداختی بانک به این واحدها ۵۳ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان تسهیلات بوده و پرداخت وام به مابقی متقاضیان نیز در دست بررسی است.

 

آشتاب ادامه داد: در مجموع ۲۰ هزار و ۴۳۰ پرونده با اعتبار۲۱۱ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات کرونا به بانکهای عامل استان معرفی شده اند که در حال بررسی های لازم توسط بانک هستند و به زودی تسهیلات مورد نظر به این واحدها پرداخت خواهد شد.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان  بیان کرد: زنان سرپرست خانوار و رانندگان درون و برون شهری نیز  از این تسهیلات بهره‌مند می شوند که در این راستا به بیش از ۱۰ هزا راننده ناوگان حمل و نقل استان نیز وام پرداخت می شود.

 

آشتاب اظهارکرد: نظارت اصلی در حوزه ثبت نام و ارایه تسهیلات برعهده دستگاه اجرایی مربوطه خواهد بود و طبق مصوبه دولت، برای کارگاه‌های آسیب دیده از کسب و کار بابت هر نیروی کار خود ۱۲ میلیون تومان و کارگاه‌ها و مراکزی که دستور تعطیلی آنها به دلیل احتمال شیوع این ویروس داده شده به هر نیروی کاری آنها ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 961372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha