اجرای مصوبات ضدکرونایی در محرم ضروری است

حجت‌الاسلام محمدی لائینی گفت: باید در حوزه عزاداری محرم به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که به‌واسطه اجتماع به‌سلامت مردم آسیبی وارد نشود. برای ما ستاد ملی مبارزه با کرونا مهم است و تمام مصوبات آن لازم‌الاجرا است، عزاداران حسینی براساس مصوبات ستاد عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی » امروز(27مرداد) در نشست کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ایام ماه محرم و صفر و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان ساری بیان کردهمه پیشانی‌بند امام حسین(علیه‌السلام) و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ‌هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود: اگر حسین (ع) نبود انقلاب، ۴۰ سال مقاومت و ایستادگی، مبارزه با ظالمان و مستکبران زمان اتفاق نمی‌افتاد، کسی که درس آزادگی و استقلال و ظلم‌ستیزی به ما آموخته امام حسین (ع) است.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی ابراز کرد: حفظ جان یک مسئولیت مهم و واجب است، گاهی دشمن بیگانه است، اما الآن بیماری کرونا در جنگ با ما است، نمی‌توانیم بی‌توجه باشیم.

 

وی تصریح کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم اجداد ما هم شبیه به هم عزاداری نکردند، شرایط متفاوت بودگاهی امنیت نبود، تنگ‌دستی و گاهی آزادی بود.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ما باید بر طبق شرایط عزاداری کنیم، در تاریخ بیماری‌های واگیردار زیادی ایجادشده بود، آیا در آن زمان هم مراسم عزاداری به همان شکل اولیه انجام می‌شد؟ پس نادانی و جهالت است که شرایط کنونی را در نظر نگیریم

 

وی ادامه داد: ما روزانه به‌اندازه دو هواپیما داریم تلفات می‌دهیم که یک خسارت جانی و مالی سنگین بر روی دوش کشور گذاشته است. و همچنین با فقدان مبارزان سلامت که براثر این بیماری درگذشتند و به شهیدان کربلا وصل شدند، مواجه هستیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: برای ما ستاد ملی مبارزه با کرونا مهم است و تمام مصوبات آن لازم‌الاجرا است، سخنرانان، مداحان، بانیان و سایر فعالان در این حوزه هم  باید بر اساس مصوبات ستاد حرکت کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد: بحث نظارت بسیار مهم و سخت است، باید شورای هیئت‌های مذهبی پیگیر باشد و نظارت کند، اگر یک نفر در مراسم عزاداری از این بیماری از بین برود همه ما عزادار خواهیم شد.‌

 

وی با اشاره به اینکه مبارزه ادامه دارد، گفت: باید  مبارزه بکنیم تا این بیماری کامل از بین برود، نباید باکم شدن تلفات همه‌چیز کنار برود، با رعایت اصول بازار و مسجد  باز باشد و فعالیت کند چراکه شاید این بیماری سالیان سال وجود داشته باشد

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی اضافه کرد: در مسئله نماز جمعه و تریبون نماز جمعه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداقل حضور برگزار شود، از تریبون نماز جمعه می‌شود برای مبارزه با همین بیماری استفاده کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران یادآور شد:  گاهی مجذوب فضای مجازی می‌شویم که بخشی از آن در دست منافقان و یهودیان و افراطی‌هایی است که قصد تعطیلی کشور رادارند و بیشتر به دنبال تعطیلی معنویات هستند.

 

وی متذکر شد: سواحل و بازار را می‌توان تعطیل کرد، معنویات را نمی‌شود بلکه باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرد، ستاد مقابله با کرونا باید ریسک‌پذیری خودش را افزایش داده و باکار کارشناسی که متضاد نباشد تصمیم بگیرد.

 

کد خبر 961385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha