عشایر در مکان های تعیین شده اسکان پیدا کنند

معاون دادستان شهرستان دهلران گفت: برای ساماندهی عشایر کوچرو در این شهرستان، عشایر باید درمکان های تعیین شده اسکان پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری شبستان از دهلران، حجت الاسلام «سید محمد حسینی» درجلسه شورای عشایری شهرستان دهلران که با حضور مدیران کل امور عشایری استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه و همدان در محل سالن جلسات فرمانداری دهلران برگزار شد، اظهار کرد: امسال عشایر نیابد در محدوده شهر دهلران استقرار پیدا کنند.

 

 وی تصریح کرد: متاسفانه در سنوات گذشته مشاهده شده برخی از عشایر در محدوده اراضی مردم و منابع طبیعی اسکان پیدا کردند که این امر سبب مشکلاتی در منطقه شده بود.

 

 معاون دادستان دهلران گفت: ادارات کل و مدیران امور عشایری استان های مهمان باید از مبدا عشایر خود را در این خصوص توجیه کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

 

حسینی تصریح کرد: اگر عشایر در حاشیه شهر دهلران اسکان پیدا کنند قطعا برخورد قضایی صورت خواهد گرفت لذا می طلبد ادارات مرتبط در این راستا به وظایف سازمانی خود عمل کنند.

 

معاون دادستان دهلران یادآور شد: برای جلوگیری از قاچاق دام باید عشایر مهمان علاوه بر داشتن کارت چرا تعداد دام آن ها مشخص شود تا زمینه قاچاق برای افراد فراهم نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: داشتن کارت چرا و پروانه عشایری و استقرار در مکان های مشخص که برنامه ریزی شده است باید در دستور کار مسئولان مرتبط و عشایری قرار بگیرد در غیر این صوت پیگیری قضایی صورت خواهد گرفت.

 

کد خبر 961522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha