اکثر عشایر کوچرو فراتر ازپروانه چرا دام دارند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: مراتع این شهرستان در فصل پاییز و زمستان پذیرای عشایر مهمان از استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان است و اکثر عشایر کوچرو فراتر ازپروانه چرا دام دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام «نصراله پارسه» در جلسه شورای عشایری شهرستان دهلران که با حضور مدیران کل امورعشایری استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه و همدان در محل سالن جلسات فرمانداری دهلران برگزار شد، اظهار کرد: اسکان  عشایر کوچرو در طرح های بیابان زایی و جنگل کاری شهرستان هر ساله مشکلاتی برای منابع طبیعی به وجود می آورند.

 

وی گفت: متاسفانه عشایر کوچرو علاوه بر دام مازاد، حق علف چری که باید به خزانه واریز کنند هم پرداخت نمی کنند و این امر باعث شده که منابع طبیعی و آبخیزاری شهرستان برابر قانون آن ها را به مراجع قانونی معرفی کنند.

 

پارسه اظهار کرد:در سال گذشته برخی عشایر اقدام به ساخت ساز در ارضی ملی کرده بودند که برابر قانون و حکم قضایی همه آن ها تخریب و اراضی ملی آزاد سازی شدند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران گفت: متاسفانه برخی از عشایر قبل از زمان مشخص در مراتع شهرستان مستقر می شوند که این امر باعث شده مشکلات  عدیده ای برای مراتع شهرستان به وجود بیایید.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار است امور عشایری در استانهای لرستان، کرمانشاه و همدان عشایر خود را از مبدا توجیه کنند تا مشکلات آن ها به حداقل برسد و به مراتع و عرصه های ملی و طبیعی شهرستان دهلران هم کمتر آسیب وارد شود.

 

پارسه گفت : مناطقی چون برتش، چیلات، چشمه خوش، ابوغریب، عین غانم، چم هندی، بلتا، سپتون، نصریان، گره پشمی، فسیل، بیات، نهر عنبر، چمسری و ابراهیم قتال محل استقرار این عشایر در شهرستان دهلران هستند.

 

 

کد خبر 961529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha