بانوان نقش تعیین‌کننده‌ای در گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری دارند

زارع بابیان اینکه بیش از نیمی از جامعه فرهنگ و هنر ما در استان را بانوان تشکیل می‌دهند و بیش از ۴۰ درصد از مجوزها را بانوان دریافت کردند در همه تشکل‌ها حضور فعال دارند، گفت: بانوان نقش تعیین‌کننده‌ای در گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«عباس زارع» امروز(27مرداد) در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری روجا که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، بیان کرد: برای نخستین بار در مازندران جشنواره فرهنگی و هنری ویژه بانوان را به پیشنهاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به توزیع فراخوان رساندیم و با حضور «معصومه ابتکار» در شورای برنامه‌ریزی استان رونمایی شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: این جشنواره در چهار بخش؛ پوستر، کارتون، کاریکاتور، عکس، طراحی، نقاشی با محورهای ویژه بانوان زنان، سرمایه اجتماعی و فرهنگ عمومی- زنان، حقوق شهروندی و امید به آینده- زنان، اقتصاد خانوار و مشارکت اجتماعی، زنان، هنر، خودشکوفایی و نشاط اجتماعی محورهای این جشنواره استانی اطلاع‌رسانی و تبیین شد.

 

زارع تصریح کرد: فراخوان ارسال شد دبیرخانه در مرکز سینمای جوان استان مستقر شد آثار رسید و به کرونا برخوردیم، شاید اگر کرونا نبود این برنامه باشکوه بیشتری برگزار می‌شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز در آخرین روزهای مردادماه با توجه به اینکه مازندران در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد، تقدیر از برگزیدگان را به‌صورت محدود داریم، امیدواریم در حوزه فرهنگ و هنر نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

 

زارع عنوان کرد: پس از ماه محرم و صفر بازنگری در محورهای جشنواره و پیش‌بینی برای سال آینده را خواهیم داشت.

وی از حضور همه بانوان شرکت‌کننده این جشنواره تشکر و قدردانی کرد و وعده داد که این جشنواره در سال آینده نیز برگزار خواهد شد .

 

زارع بیان کرد: بیش از نیمی از جامعه فرهنگ و هنر ما در استان را بانوان تشکیل می‌دهند و بیش از ۴۰ درصد از مجوزها را بانوان دریافت کردند در همه تشکل‌ها حضور فعال دارند.

 

وی بابیان اینکه اگر بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها را با مدیریت بانوان اجرایی کنیم علاوه بر اینکه بازخورد خوبی خواهد داشت، اذعان کرد: بانوان نقش تعیین‌کننده‌ای در گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری دارند.

کد خبر 961537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha