میانجی گری برای حل اختلافات در دستور کار هیات مذهبی و مسئولان امر در محرم باشد

عشقی گفت: هیات مذهبی و مداحان و مسئولان امر، در محرم براساس امر به معروف و نهی از منکر به عنوان سفارش امام حسین(ع) اختلافات و درگیری ها را با میانجی گری حل و فصل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نکا، «رحمت عشقی» امروز ( 27 مرداد) در همایش و گردهمایی رهروان ولایت ویژه محرم در سالن ارشاد نکا که به همت اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف برگزار شد، اظهار کرد: محرم درس های فراوان برای ما دارد و امر به معروف و نهی ار منکر کردن یکی از درس های مهم عاشورا و پیام امام حسین(ع) در این روز بزرگ است.

دادستان شهرستان نکا افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا، بسیاری از برنامه ها و از جمله برنامه های محرم تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است که باید براساس پروتکل ستاد کرونا برنامه ها اجرایی شود اما در کنار همه این موارد توجه به اهداف امام حسین(ع) و نهادینه کردن آن در جامعه باید در دستور کار باشد.

 

وی اظهار کرد: آنچه امروز بیش از همیشه به عنوان یکی از اهداف مهم امام حسین(ع) باید به آن توجه و پرداخته شود؛ توجه به امر به معروف و نهی از منکر است.

عشقی گفت: هیات مذهبی و مداحان و مسئولان امر، در محرم براساس امر به معروف و نهی از منکر به عنوان سفارش امام حسین(ع) اختلافات و درگیری ها را با میانجی گری حل و فصل کنند.

 

وی با اعلام اینکه صلح و سازش در راستای اختلافات خانوادگی و درگیری ها باید در دستور کار بزرگان روستاها و محلات و معتمدان باشد، تصریح کرد: باید تلاش شود تا با میانجی گری برخی از اختلافات حل و فصل شود و از اجتماع افراد در دادگستری و افزایش نگرانی های شیوع کرونا کم شود.

 

حجت الاسلام «حسینعلی فعالی» هم با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل بهداشتی توسط هیات مذهبی  و مداحان و مساجد در محرم، افزود: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و اجرای برنامه براساس پروتکل ستاد کرونا اولویت مهم کاری ماست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: ثبت هیات مذهبی در سامانه بیرق و دریافت کد و مجوز فعالیت از اولویت های دیگری است که باید انجام شود و هیات مذهبی براساس مجوز اخذ شده اجازه فعالیت در محرم خواهند داشت.

 

 

کد خبر 961550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha