لزوم جهت دهی نذورات به سمت نذر تامین محصولات بهداشتی

حجت‌الاسلام جزایری بر لزوم جهت‌دهی نذورات به سمت نذر در تامین محصولات بهداشتی تاکید کرد و گفت: در سال جاری شرایط برگزاری مراسم متفاوت است و دستگاه‌های فرهنگی باید علاوه بر کمک به هیئت‌ها زمینه برگزاری مطلوب عزاداری را فراهم آورند.

حجت‌الاسلام سید علی جزایری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص) مبنی بر اینکه در قلب‌های مومنان آتشی برای محبت حسین (ع) افروخته شده است اظهار کرد: ماه‌های محرم و صفر در حرکت‌های انسان‌سازی و جامعه‌سازی و همچنین جنبش‌های دینی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه امام راحل انقلاب اسلامی را حرکتی برخاسته از محرم و صفر دانستند اضافه کرد: عزاداری، اشک و تبین حرکت امام حسین (ع) یک راهبرد در نگاه تربیتی فرهنگ شیعی ترسیم شده که لازم است هر سال این جریان به صورت قوی‌تر و مهم‌تر برپا شود.

 

وی شرایط سیاسی و اجتماعی کنونی کشور را بسیار حساس توصیف کرد و افزود: در این مقطع حساس زمانی که با توجه به شبهات موجود نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری مراسم عزاداری، همه بزرگان جهان تشیع به ویژه مقام معظم رهبری در اصل برگزاری این مراسم متفق‌القول هستند.

 

حجت‌الاسلام جزایری شرایط برگزاری مراسم عزاداری با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری را متفاوت خواند و تصریح کرد: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باید مورد توجه همه برگزارکنندگان مراسم محرم و صفر باشد و لازم است شرایط اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا توسط هیئت‌ها رعایت شود.

 

وی با اشاره به اینکه رعایت حداکثری موارد لازم در مراسم عزاداری حسینی از سوءاستفاده رسانه‌ای دشمن جلوگیری می‌کند اذعان داشت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، برگزاری در زمان تعیین شده، ضدعفونی کردن محیط جلسه و ... مواردی هستند که همه برگزارکنندگان مراسم مذهبی باید آن را رعایت کنند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز بر لزوم جهت‌دهی نذورات به سمت نذر در تامین محصولات بهداشتی تاکید کرد و ادامه داد: در سال جاری شرایط برگزاری مراسم متفاوت است و دستگاه‌های فرهنگی باید علاوه بر کمک به هیئت‌ها زمینه برگزاری مطلوب عزاداری را فراهم آورند.

 

وی شایعات، هجمه‌ها و فتنه‌های رسانه‌های دشمن را فعالیتی ذاتی و غیرعجیب خواند عنوان کرد: تضعیف فرهنگ حسینی آرزوی دیرینه سردمداران حکومت‌های مادی‌گرا است زیرا فرهنگ عاشورایی و حسینه مکتبی است که جبهه مقاومت از آن خارج می‌شود و این موضوع منافع غربی‌ها و غربگرایان در داخل را به خطر می‌اندازد.

 

حجت‌الاسلام جزایری بر انعکاس جلوه‌های زیبای مراسم محرم امسال توسط رسانه‌ها تاکید کرد و یاد آور شد: همانگونه که در برگزاری مراسم دعای عرفه موارد بهداشتی رعایت شد آن مراسم می‌تواند الگویی مناسب برای برپایی مراسم محرم شود.

 

کد خبر 961644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha