۶ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: هم‌اکنون ۶ روستای این شهرستان، با تانکر آبرسانی می‌شود که این روستاها در سه بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه واقع است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: ۶ روستایی که در نقاط مختلف این شهرستان با تانکر آبرسانی می شود، بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت دارد.

 


مدیر امور آب و فاضلاب شیروان بیان کرد: این روستاها شامل شهرک گلیان، حسین آباد، شورک عبدآباد، شورک زیارت، قلعه حسن و خطاب است.


رمضانی عنوان کرد: شهرک گلیان و روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان هر روز با تانکر آبرسانی می شود و مابقی روستاها یک روز در میان است که سرانه مصرف آب برای هر نفر در روستاها، ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که بنا به مصرف آنان متفاوت است.

 


وی با بیان اینکه برای حل مشکل روستاهای مزبور ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است، عنوان کرد: اینک دو تانکر ۱۰ هزار لیتری روزانه در هفت سرویس به روستاهای مزبور این شهرستان آبرسانی می کند.

 


مدیر امور آب و فاضلاب شیروان خاطرنشان کرد: امسال ۳۵ روستای این شهرستان با تنش آبی رو به رو است که در این راستا طرح ها و برنامه هایی در نظر گرفته و مشغول عملیات اجرایی و رفع مشکل هستند.

 


رمضانی تصریح کرد: هدررفت آب آشامیدنی در روستاهای شیروان به علت فرسودگی شبکه‌های توزیع، حدود ۲۵ درصد است.

 


وی اظهارداشت: با اقدام این شرکت برای اصلاح شبکه ها، هفت درصد از هدررفت آب در سه سال اخیر کاسته شده و حال آنکه طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ تا ۳۲ کیلومتر از شبکه آب شرب این شهرستان نوسازی شود.

 

رمضانی اذعان کرد: هم  اینک این شهرستان ۱۵ هزار و ۷۶۰ مشترک روستایی و ۳۸ هزار و ۷۴۷ مشرک شهری دارد.

 

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 961657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha