توزیع ۱۳۰ هزار ماسک و ۱۲ هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم استان تهران

رفیعی از توزیع ۲۵۰۰ گان و شیلد، ۱۲ هزار بسته بهداشتی، ۱۳۰ هزار ماسک در مناطق محروم شهرستان های استان تهران خبر داد.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: گروههای جهادی از جمله ngo هایی هستند که در شرایط بحرانی مانند سیل و زلزله خدمات ارزشمندی را در مناطق آسیب دیده ارایه کردند این گروهها منشا خدمات بسیاری در مناطق محروم هستند که از جمله این خدمات می توان به خدمات عمرانی، اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی خانواده های محروم، مدرسه سازی و ابرسانی اشاره کرد در همین رابطه گفتگویی با «مهدی رفیعی» مسئول مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور و قرارگاه جهادی امام رضا (ع) شهرستان های استان تهران به شرح زیر ارایه می شود.

 

مرکز جهادی و نیکوکاری طلایه داران ظهور را معرفی کنید؟

مرکز جهادی و نیکوکاران طلایه داران ظهور با مرکزیت قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در مناطق محروم کشور به خصوص شهرستان های استان تهران که شامل 1092 روستا است در کارگروه های مختلف خدمات مورد نیاز این روستاها را به شکل رایگان ارایه می کنند.

 

کارگروه های مرکز جهادی و نیکوکاران طالیه داران ظهور  دارای چند کارگروه است ؟

کارگروه های این قرارگاه عبارتند از پزشکی که در آن 16 تخصص مورد نیاز بینایی، شنوایی، داخلی، دندانپزشکی، مامایی و … خدمات پزشکی مورد نیاز این مناطق را ارایه می دهند. کارگروه اجتماعی از دیگر کارگروه های این قرارگاه است که در آن شش هزار خانواده نیازمند پس از گذراندن مراحل راستی آزمایی که در مجموع یازده هزار نفر هستند را تحت پوشش قرار می دهد. این کارگروه با پویش لوازم التحریر، کربلا بار اولی و پویش های مختلف این خانوارها را تحت پوشش قرار داده است.

در کارگروه فرهنگی نیز چندین گروه تخصصی فرهنگی در روستاها به شکل هفتگی و ماهانه به فعالیت می پردازند. از جمله فعالیت های این کارگروه می توان به روانشناسی رنگ اشاره کرد. در کارگروه عمرانی نیز با شناسایی منازلی که نیازمند اقدامات عمرانی هستند به صورت رایگان خدمات مورد نیاز آنها را ارایه می دهند و تاکنون ساخت چندین مدرسه، سرویس بهداشتی، حمام و خانواده نیازمندان را داشته ایم.

 

این قرارگاه از چه تمهیداتی برای خدمات رسانی به نیازمندان استفاده می کند؟

نرم افزار سایه یکی از نرم افزارهای مورد استفاده در این قرارگاه است که خانواده های نیازمند در بستر وب وارد این نرم افزار می شوند. خیرین می توانند با ورود به این سامانه می توانند وسایل مورد نظر خود را به دست نیازمند واقعی آن برسانند. این سامانه با حضور رابطین به صورت آنلاین وسیله مورد نظر خیر را از آن دریافت و به فردی که آن وسیله را نیاز دارد در مناطق محروم تحویل می دهد. این نرم افزار به راحتی از بازار دانلود می شود و علاقمندان می توانند در این پویش نیکوکاری شرکت کنند.

 

در کارگروه اقتصاد مقاومتی چه خدماتی برای توامندسازی خانواده های نیازمند ارایه می دهد؟

 

کارگروه اقتصاد مقاومتی نیز با هدف توانمندسازی خانواده های محروم تلاش می کنند با راه اندازی کارگروه های مختلف و آموزش تولید و توزیع فرآورده های کشاورزی مانند قارچ گانودرما و سایر تولیدات دیگر بتوانند خانواده های محروم را به لحاظ اقتصادی توانمند کنند.

 

این قرارگاه چه خدماتی در شیوع کرونا در کشور ارایه کرده است؟

در موضوع کرونا نیز اقدامات خوبی توسط رابطین شکل گرفته است که از جمله آنها می توان به عیادت از بیماران کرونایی در مراکز درمانی، تقدیر و تشکر از کادر درمانی و بهداشتی، غربالگری و تست کرونا در شهرک های صنعتی در میان کارگران و توزیع پک های بهداشتی تولید ماسک، گان، مواد ضد عفونی و شیلد اشاره کرد.

 

در همین زمینه، 2 هزار و 500 گان و شیلد تولید و توزیع و 12 هزار بسته بهداشتی در میان کارگران شهرک های صنعتی توزیع شد. در شرایط کرونا 20 هزار بسته ارزاق نیز به همراه سه هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده دست در اختیار خانواده های نیازمند قرار گرفت. از دیگر خدمات این قرارگاه در شرایط کرونا می توان به ضد عفونی کردن معابر و گندزدایی اشاره کرد. همچنین 340 هزار لیتر ماده ضد عفونی کننده سطوح در مناطق محروم توزیع شد.

 

در زمینه کمک مومنانه چه خدماتی ارایه کردید؟

 در راستای کمک های مومنانه 3 هزار بن خرید در میان خانواده های نیازمند توزیع شد. ارزش هر یک از بن های خرید 260 هزار تومان برآورد شده  که این افراد می توانستند با مراجعه به فروشگاه کوروش اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند. همچنین 130 هزار ماسک تاکنون در مناطق محروم توزیع شده است. با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب در کمک مومنانه تمام مردم در کنار یکدیگر قرار گرفتند و تا حد زیادی این کمک ها توانست بسیاری از مشکلات را حل کند. این کمک ها در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار چشمگیر است و همه برای یک نفر به میدان آمدند.

 

در عید قربان و غدیر این مرکز چه خدماتی ارایه کرد؟

در عید غدیر نیز 17 هزار غذای گرم در شهرستان های استان تهران توزیع شد. توزیع اقلامی که یادآوری شد در میان روستاهایی که ضریب محرومیت آنها بیش از 6 برآورد شده ، انجام می شود که این روستاها شامل روستاهای دشت تهران است. در عید قربان نیز 12 رأس گوسفند برای توزیع در مناطق محروم قربانی شد.

 

چه اقداماتی در ماه محرم با توجه به استمرار شیوع کرونا انجام می شود؟

در ماه محرم نیز توزیع اقلام مورد نیاز خانواده های نیازمند مورد بررسی قرار گرفته و همچنان این خدمات به آنها ارایه می شود. در ماه محرم در هیئت های مذهبی نیز شاهد توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده به همراه پروتکل های بهداشتی هستیم. در مورد توزیع پروتکل های بهداشتی در هیئت های مذهبی نیز موشن گرافی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در اختیار هیئت مذهبی قرار می گیرد.

 

در موضوع حمایت از زوج های نیازمند چه خدماتی در نظر گرفته شده است ؟

از فروردین تا کنون 40 جهیزیه هریک به ارزش 16 تا 25 میلیون به زوج های نیازمند اهدا شد در سال گذشته نیز در پویش جهیزیه  200 زوج تحت پوشش قرار گرفتند که این آمار امسال به 40 جهیزیه رسید در جمع آوری پویش نیکوکاران در موضوع بودجه ، تمامی این پویش ها با مشارکت خیرین و به شکل مردمی برگزار شده است./

 

 

کد خبر 961824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha