عصر کرونا فرصت‌های آموزش را متحول کرد

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: عصری که از آن با عنوان عصر کرونا می‌توان یاد کرد، فرصت‌های بی‌بدیلی را در زمینه آموزش برای آموزش و پرورش و تحول بنیادین در این زمینه فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سید جواد حسینی» امروز سه شنبه (28 مردادماه) در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: یکی از اصول سند تحول بنیادین، پروژه جامع الکترونیک بود که فقط با جبری که عصر کرونا ایجاد کرد این مهم خیلی زود محقق شد.

 

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تأکید بر اینکه مشارکت خانواده در آموزش یکی دیگر از فرصت‌های ایجاد شده به واسطه کرونا بود، اضافه کرد: امروز به واسطه ایجاد شرایط خاص، نقش خانواده‌ها در زمینه آموزش پررنگ‌تر شد و شکاف و فاصله بین ستاد و مدارس به حداقل رسید.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر مدارس محور آموزش نباشد اصل آموزش و پرورش محقق نخواهد شد، افزود: با شرایطی که ناخواسته کرونا ایجاد کرد، مدرسه در محوریت بیشتری نسبت به گذشته قرار گرفت.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش در حالی که اظهار کرد در نظام آموزشی کشور دانش آموزان ۴ هزار و‌۹۰۰ ساعت بیشتر از میانگین جهانی آموزش می‌بینند، اضافه کرد: این تعداد ساعت اضافی هم برای وزارت هزینه در بردارد و هم اینکه به کیفیت آموزش لطمه وارد می‌کند و باید نسبت به اصلاح آن اقدام می‌شد که به واسطه کرونا تا حد زیادی تغییر یافت.

 

وی تقسیم وزارت فرهنگ را بعد از انقلاب یک اشتباه دانست و گفت: آموزش اصلأ از پرورش جدا نیست و تا زمانی که هم راستا با هم نباشند، تربیتی صورت نخواهد گرفت.

 

وی برای آموزش دو بخش مختلف مکانیکی و‌ارگانیکی قائل شد و اظهار کرد: بنا به استناد سخنان مقام معظم رهبری بعضی از درس‌ها الزامی ندارند که یک ترم به آموزش آنها اختصاص یابد و به چند جلسه هم می‌توان کفایت کرد.

 

حسینی به عظمت و اهمیت پروژه مهر در وزارت آموزش و‌پرورش هم اشاره کرد و ‌گفت: توزیع ۱۴۲ میلیون کتاب برای ۱۵ میلیون دانش آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه و ۳۲ استان کار بزرگی است که کمتر وزارت‌خانه‌ای با آن مواجه است.

 

وی ادامه داد: حجم عظیمی از فعالیت‌های عمرانی، ثبت‌نام‌ها و تجهیزات و نقل و‌ انتقالات در پروژه مهر انجام می‌شود و مهر تا مهر، وزارت آموزش و پرورش درگیر این پروسه است.

 

کد خبر 961830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha