تولیدات حلال فرصتی برای تقویت تولید و حرکت به سمت صادرات است

آیت الله مبلغی، با تأکید بر ضرورت حرکت تولیدکنندگان به سمت گرفتن آرم تولید حلال، گفت: تولیدات حلال فرصتی برای تقویت تولید و حرکت به سمت صادرات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله«احمد مبلغی»، امروز(28مرداد»، در آیین شکرگزاری تولید عسل شهرستان دلفان اظهار داشت: برگزاری این مراسم فرصتی برای اهداف مورد نظر رهبر معظم انقلاب در زمینه شکرگزاری عملی در یک حرکتی مؤمنانه است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به آیه 114 سوره نحل اشاره کرد و افزود: این آیه چهار ضلع نعمت خدا بودن، عبادات خدا را به جای آوردن، حلال و پاکیزه بودن و شکرگزاری در ارتباط با هم قرار گرفتند.

 

وی در ادامه از دست اندرکاران تولید عسل در استان لرستان قدردانی کرد و اذعان داشت: تولید حلال و دوری از جا زدن کالای تقلبی امری مهم برای تقویت تولیدات داخلی و حرکت به سمت صادرات است.

 

آیت الله مبلغی به ارتباط مرکز حلال با صادرات کالاها اشاره کرد و یادآور شد: مرکز حلال با ایجاد ارزش افزوده  بر روی مزیت های نسبی کالاها می تواند زمینه صدور بهتر کالا را فراهم سازد.

 

وی در ادامه بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات کالاهای کشاورزی تأکید کرد و بیان داشت: این مهم برای جلوگیری از فرسایش انگیزشی تولیدکننده ضروری است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: تشکیل بانک اطلاعات کالاهای کشاورزی برای حمایت و تقویت تولیدکنندگان و کشاورزان برای تولید و عرضه کالاهای خود مؤثر است.

 

وی به اهمیت صادر کردن کالاها و رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: وزارت کشاورزی با ایجاد سازکارها و ساختارهای معطوف به صادرات و بازاریابی نقش بسزایی در زمینه تقویت کشاورزان و رفع مشکل تولید کننده برای صادر کردن کالاها دارد.

کد خبر 961840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha