لزوم حمایت نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت های صنعتی و تولیدی فارس

ایزدی گفت: وجود ۶ منطقه ویژه اقتصادی و ۶۱ شهرک صنعتی فعال در فارس گویای ظرفیت مطلوب صنعتی و تولیدی در استان است و در سال جهش تولید برای افزایش تولید این مراکز به حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمیدرضا ایزدی»، امروز(سه شنبه 28 مرداد) در نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای جهش تولید با حضور نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و فعالان اقتصادی  و روسای تشکل‌های بخش خصوصی گفت: برگزاری جلسات مشترک بخش خصوصی و دولتی در تحقق جهش تولید در حوزه صنعت و تولید فارس نقش موثری دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: پیگیری های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و حمایت های استاندار فارس باعث توسعه طرح‌های اکتشافی و معدنی مهمی چون مطالعات اکتشافی در پهنه شمال و شمال شرق استان با وسعت  ۱۷ هزار کیلومتر مربع و اعتبار  ۹۹ میلیارد ریال طی 2 سال اخیر شده است.

وی اضافه کرد: از نمونه این طرح های توسعه داده شده می توان به  اکتشاف دولومیت در شهرستان‌های لامرد، مهر، لار، خنج، اوز، گراش، کازرون، فراشبند و فیروزآباد با وسعت  ۲۸ هزار کیلومتر مربع، تولید«پی سی سی» از سنگ  آهک  در شهرستان داراب با 2 هزار میلیارد ریال و ... اشاره کرد.

ایزدی اعلام کرد: صادرات غیرنفتی مجتمع ذوب آهن پاسارگاد حدود ۲۷۰  میلیون دلار با تولید شمش فولاد بوده است که سهم پنج هزار میلیارد تومانی نسبت به کل ارزش تولید ناخالص استان دارد.

 وی ظرفیت های صنعتی در فارس را مطلوب دانست و بیان کرد: وجود 6 منطقه ویژه اقتصادی و 61 شهرک صنعتی فعال در استان فارس گویای این واقعیت است و در سال جهش تولید برای افزایش تولید این مراکز به حمایت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: بخش خصوصی نیز در جهش تولید نقش موثری دارد و با حضور و سرمایه گذاری خود می تواند در طرح ها و برنامه های تولیدی و صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس مشارکت داشته باشد.

ایزدی اضافه کرد: فارس در حوزه استخراج خاک نسوز و صنعتی در تامین خوراک کارخانه های تولید کاشی و سرامیک کشور نیز پتانسیل فراوانی دارد که باید مورد رشد و توسعه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با عارضه یابی صنایع، ساماندهی صادرات، تکمیل ظرفیت‌ها و تعریف پروژه‌های جدید مورد نیاز استان، توجه به طرح‌های دانش بنیان، حفظ اشتغال، افزایش بهره‌ وری و حمایت از تولید و ... می توان در سال جهش تولید در فارس به موفقیت های مطلوبی دست یافت.

کد خبر 961910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha