نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار درگذشت «آیت الله تسخیری» را تسلیت گفتند

آیت الله «فلاحتی» و «زارع» با صدور پیام های جداگانه‌ای درگذشت آیت‌الله محمد علی تسخیری نماینده اسبق مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در پیامی درگذشت «آیت الله تسخیری» را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال آیت الله تسخیری یکی از نمایندگان گذشته مجلس خبرگان رهبری در گیلان و چهره شناخته شده جهان اسلام را تسلیت گفته از خداوند علو درجات برای وی را مسئلت دارم.

 

استاندار گیلان در پی درگذشت آیت‌الله محمد علی تسخیری نماینده اسبق مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت دکتر ارسلان زارع به این شرح است:

انا لله‌ و انا الیه‌ راجعون

 اذا مات‌ العالم‌ ثلم‌ فی‌ الاسلام‌ ثلمه‌ لایسدها شی‌ء

 ضایعه رحلت عالم مجاهد آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری از پیشگامان وحدت امت اسلامی و از چهره‌های شناخته‌شده علمی و فرهنگیِ جهان اسلام ، موجب تأثر و تألم بسیار گردید.

آن بزرگوار در حوزه تبلیغ فرهنگ و تقریب مذاهب اسلامی، نقش‌آفرینی‌های موثری ایفا کرد و به‌عنوان زبان گویای اسلام و تشیع ، ده‌ها کتاب و صدها مقاله به رشته تحریر درآورده و مدتی نیز نمایندگی مردم شریف گیلان در  مجلس خبرگان رهبری را بر عهده داشته است.

اینجانب مصیبت درگذشت این روحانی فاضل، متعهد و وارسته را به محضر رهبر معظم انقلاب، علمای اعلام، اندیشمندان جهان اسلام و نیز بیت مکرم آن مرحوم و مردم استان تسلیت عرض می نمایم.

کد خبر 962065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha