فرهنگ استکبارستیزی ملت ایران نماد ایستادگی و فریاد حق‌طلبی است

حجت الاسلام اشجری راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان را یکی از بزرگ‌ترین مانورهای استکبارستیزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: فرهنگ استکبارستیزی ملت ایران، نماد ایستادگی و فریاد حق‌طلبی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «مجتبی اشجری» در نشست هم‌اندیشی گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: یوم‌الله ۱۳ آبان یادآور سه رخداد بزرگ و موثر در روند تکاملی و آرمانی انقلاب اسلامی همچون تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار وحشیانه دانش آموزان انقلابی در سال ۱۳۵۷ توسط دژخیمان رژیم شاه تا تسخیر انقلابی و حماسی لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ است.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان را یکی از بزرگترین مانورهای استکبارستیزانه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که رعب و وحشت را در دل استکبار جهانی می‌اندازد و تصریح کرد: فرهنگ استکبارستیزی مردم ایران امروزه به یک فرهنگ و باور دینی و اعتقادی تبدیل شده که نماد ایستادگی، مقاومت و فریاد حق‌طلبی ملت ایران است.


اشجری شعار «مرگ بر آمریکا» را نماد برائت از ظالمان و کفار و اسم رمز نابودی شیطان بزرگ دانست و اظهار کرد: بزرگداشت باشکوه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، روند افول و فروپاشی آمریکای جهانخوار و اسرائیل جنایتکار را سرعت خواهد بخشید.


وی یوم‌الله ۱۳ آبان را یکی از مهمترین مناسبت‌های ملت ایران برای نمایش تنفر باطنی خود نسبت به آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همواره حامل این پیام است که انقلاب اسلامی ایران همچنان بر آرمان ها و ارزش‌های الهی خود پافشاری می کند و هیچگاه با استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا سازش نخواهد کرد.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شهادت فرمانده شجاع جبهه مقاومت و مالک اشتر ولایت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست ارتش متجاوز و جنایت‌پیشه آمریکا اوج ددمنشی و درماندگی استکبار جهانی است، گفت: ترور سردار سلیمانی بزرگترین خطای راهبردی دولت آمریکا در قرن اخیر است که فراموش ناشدنی‌ است و از سوی جوانان انقلابی ایران اسلامی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

 

اشجری با اشاره به تقارن روز ۱۳ آبان با ولادت رسول گرامی خداوند(ص) و امام صادق(ع) و نیز هفته وحدت، فرصت استفاده از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه را برای بازخوانی جنایات استکبار جهانی مغتنم دانست و عنوان کرد: با شیوع بیماری کرونا برگزاری مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی تحت الشعاع قرار گرفته اما با گسترش فعالیت های انقلابی در فضای مجازی شاهد سبک و سیاق تازه ای در بزرگداشت مراسم و مناسبت ها هستیم.


وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از غفلت جامعه از تقویم تاریخ انقلاب اسلامی، یادآور شد: اگر مناسبت های انقلابی برای مردم به ویژه نسل جوان یادآوری نشود با دو خطر «فراموشی» و «تحریف» مواجه خواهیم شد. متاسفانه برخی دانسته و نادانسته و به ‌بهانه‌های مختلف تلاش می‌کنند مراسم و مناسبت های انقلابی آرام آرام به فراموشی سپرده شده و از خاطره ها محو شود.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خطر تحریف مناسبت های انقلاب اسلامی را گوشزد کرد و گفت: در تاریخ انقلاب برخی از مناسبت ها همچون یوم‌الله ۱۳ آبان به واسطه حماسه آفرینی ملت انقلابی ایران از درخشش فوق العاده ای برخوردار است اما اکنون عده ای با توجیهات واهی می خواهند این مناسبت ها را به گونه ای جلوه دهند که علاوه بر مقصر دانستن حماسه سازان تاریخ انقلاب، اساس شکل گیری آن حماسه را مخدوش کنند.

 

اشجری بر استمرار برنامه ریزی جهت بزرگداشت مناسبت های انقلاب اسلامی با ملاحظه مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: منحصر کردن همه برنامه ها به فضای مجازی امکان پذیر نیست و باید به جلوه های میدانی فاخر جهت بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی توجه شود تا پیام انقلاب اسلامی به خوبی به نسل جوان منتقل شود.

کد خبر 962125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha