۶۰۰ سبد معیشتی بین خانواده زندانیان بیرجند توزیع می شود

اسماعیل زاده گفت: همزمان با دهه اول محرم ۶۰۰ بسته غذایی و بهداشتی در قالب رزمایش کمک های مومنانه بین خانواده های زندانیان خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدهاشم اسماعیل زاده» صبح امروز (29 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و 450 خانواده زندانی شامل سه هزار و 700 نفر تحت حمایت انجمن زندانیان خراسان جنوبی هستند.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی افزود: در شهرستان‌های بیرجند، قاین، طبس، نهبندان، سربیشه و فردوس انجمن حمایت از زندانیان وجود دارد.

 

اسماعیل زاده با بیان اینکه 58 درصد خانواده‌های زندانیان در شهر و 42 درصد در روستاهای استان زندگی می‌کنند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بحث رزمایش کمک مومنانه در اسفندماه سال گذشته یک هزار و 500 سبد غذایی به ارزش 675 میلیون تومان در بین خانواده های زندانیان استان توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه در چهار ماهه ابتدای امسال نیز تاکنون 430 میلیون تومان در قالب کمک مومنانه در بیرجند هزینه شده است، ادامه داد: در مجموع تاکنون حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط انجمن ها به خانواده زندانیان استان کمک شده است.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی از توزیع 600 سبد غذایی و بهداشتی در گام دوم رزمایش کمک مومنانه همزمان با آغاز دهه اول محرم در بین خانواده‌های زندانیان خبر داد و بیان کرد: ارزش هر سبد غذایی 300 هزار تومان است که در بیرجند، خوسف، درمیان و سربیشه توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز محرم 600 پرچم یا حسین (ع) نیز برای تبدیل هر خانه به یک حسینیه بین خانواده های تحت حمایت انجمن بیرجند توزیع خواهد شد، گفت: در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه تلاش می شود با حمایت خیران بین 900 خانواده سبد غذایی توزیع کنیم.

 

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه یک هزار و 760 دانش آموز و دانشجو تحت پوشش انجمن های حمایت از زندانیان خراسان جنوبی هستند، افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید واریز مبلغ 200 هزار تومان کمک هزینه تحصیلی به ازای هر نفر برای تعداد 800 دانش آموز و دانشجو تحت پوشش انجمن بیرجند پیش بینی شده است.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 69 درصد خانواده فاقد مسکن هستند، گفت: همچنین 70 درصد خانواده زندانیان استان فاقد شغل هستند.

 

به گفته وی بیش از 320 خانواده زندانیان استان در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند که طی سال‌های اخیر بحث خرید خدمت از خانواده زندانیان را اجرا کرده ایم.

 

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه مشکل اصلی در خانواده زندانیان مجازات اجتماعی است، افزود: متاسفانه چون کار فرهنگی در جامعه صورت نگرفته است نگاه منفی به خانواده های زندانیان وجود دارد که باید تلاش همگانی شود تا این نگاه تغییر کند.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه خانواده مجرمان هیچ نقشی در ارتکاب جرم متولی ندارند و نباید در جامعه طرد شوند، تاکید کرد: مظلوم‌تر از خانواده زندانی نیست چرا که همه جانبه آسیب می‌بیند.

 

اسماعیل‌زاده ادامه داد: گروه جهادی رسانه و فرهنگی با هدف حمایت از خانواده زندانیان، آموزش آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از جرم و ساماندهی مشارکت ها راه اندازی می شود.

 

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی عنوان کرد: خیران می‌توانند برای کمک به خانواده های زندانیان به انجمن حمایت از خانواده های زندانیان واقع در مطهری 17 بیرجند مراجعه کنند یا کمک‌های خود را به شماره حساب 0105907802001 نزد بانک ملی مرکزی بیرجند و یا به شماره کارت 6037991899517746  واریز کنند.

 

 

 

 

کد خبر 962232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha