بیش از یک میلیارد تومان کتاب در طرح تابستانه کتاب فارس، به فروش رفت

سهرابی گفت: یک میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان کتاب در طرح تابستانه کتاب فارس، به فروش رفت و ۳۶ هزار و ۸۸۴ جلد کتاب در فارس فروش رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در دیدار صمیمانه با خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر، گفت: خبرنگار به کاری که می بخشد هویت می دهد و تنها حوزه ای که کتاب قانون دارد، رسانه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که ساماندهی اخبار و تیم حوزه خبری رسانه، را مدیر مسئول باید تشکیل دهد، افزود: خانه مطبوعات و انجمن صنفی باید مطالبه گر و مدافع حقوق حوزه کاری خودشان باشند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه لازم است افراد توانمند برای حضور در انجمن صنفی و خانه مطبوعات فعالیت کنند، تاکید کرد: وظیفه مدیر مسئول و صاحب امتیاز است که خبرنگاران را حمایت کنند.

سهرابی با تاکید بر اینکه دست حوزه رسانه و خبرنگاران برای انتشار بسیاری از گزارش ها بسته است، اظهار کرد: قوی بودن حوزه صنفی رسانه می تواند به رسانه ها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه آرام ترین مامن برای رسانه ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یادآور شد: شما از جنس قلم و صاحب قلم هستید و این حس هم از آن رو ایجاد می شود.

سهرابی با تاکید بر اینکه تمام حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه را خسارت به وجود آمده بود را احصا و پرداخت کردیم، افزود: در 2 ماهه اول شیوع کرونا 130 میلیارد تومان خسارت به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در ایام کرونا وارد شد و پیگیری مشکلات بودیم.

وی با یادآوری این مطلب که پایتختی کتاب با تلاش همکاران به دست آمد و تمام دستگاه ها کمک کردند و گام بعدی ما قدم برداشتن برای پایتختی کتاب جهان بود، تاکید کرد: به شورای سیاستگذاری پایتختی کتاب ایران در خواست دادیم که عنوان پایتختی کتاب را تمدید کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه در صورتی که این ویروس رخت بربندد و می توان فعالیت های کاری حوزه فرهنگ و هنر ادامه یابد، افزود: از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه ای طراحی شده که بین شهریور 99 تا شهریور 1400 خواهد بود که برنامه های مختلف فرهنگی و هنری بر بستر فضای مجازی، ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه مدافع حقوق عکاسان خبری هستیم و بر انتخابات اخیر نظارت زیادی خواهیم داشت، افزود: دستگاه های اجرایی هشت سال فعالیت هایی داشتند و از امیدوارم که رسانه ها اخبار هفته دولت را به خوبی نشر دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دولت ها تغییر می کنند اما همه ما برای حفظ نظام باید کمک کنیم، افزود: چرا که دشمن با داشتن صدها برابر امکانات، اخبار کذب را منتشر می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه هفته آینده اخبار فعالیت هشت ساله را به خدمت رسانه ها ارائه می کنیم، اضافه کرد: تا مردم اطلاع رسانی کامل از این حوزه داشته باشند.

سهرابی با یادآوری این مطلب که کل اعتبارات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام خواهیم کرد، تاکید کرد: تلفیق موسسات قرآنی و دارالقرآن ها شاهد بودیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه را شاهد بودیم و اتحادیه قرآنی کشور شکل گرفت و در مهر ماه اتحادیه قرآنی استان فارس شکل می گیرد و تزریق بودجه ها هم از آن طریق خواهد بود.

سهرابی با اشاره به اینکه آمار تابستانه کتاب، اظهار کرد: یک میلیارد و 154 میلیون و 484 هزار تومان کتاب در طرح تابستانه کتاب فارس، به فروش رفت و 36 هزار و 884 جلد کتاب در فارس فروش رفت.

کد خبر 962340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha