تلاش برق منطقه ای فارس برای تامین برق پایدار

نصیری گفت:شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر با اولویت دهی به تامین برق پایدار، اقدام به احداث پست ۲۳۰ کیلوولت «میان دشت» با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرستان دشتستان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا نصیری»، امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در نشست کارشناسی با فرماندار و مسئولان محلی دشتستان گفت: دشتستان از شهرستان های اولویت دار بوشهر در حوزه تامین برق پایدار است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر افزود: ظرفیت سازی های جدیدی برای تامین برق مطمئن و پایدار در دشتستان ایجاد شده است که نمود آنها تابستان آینده مشخص خواهد شد.

وی اضافه کرد: از طرح هایی که برای افتتاح در سال آینده برای این شهرستان در نظر گرفته شده است می توان به احداث پست ۲۳۰ کیلوولت «میان دشت» با یکصد میلیارد تومان سرمایه گذاری اشاره کرد.

نصیری اعلام کرد: یک ترانسفورماتور 80 مگاوات آمپری نیز در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت «برازجان» به شبکه و تاسیسات موجود بوشهر اضافه خواهد شد که ظرفیت رزرو و ذخیره برق این شهرستان  را از 40 به 60 درصد افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: بهره برداری از خط 132 کیلوولت «پشتکوه» در دشتستان از طرح های میان مدت در تامین و انتقال برق است که در شهرستان تنگستان و شهر «اهرم» ظرف سه سال به اتمام خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و بوشهر اعلام کرد: دشتستان از مناطقی است که بیشترین رشد مصرف برق در استان بوشهر را به خود اختصاص می دهد و لازم است تا ساکنان این شهرستان به مصرف بهینه برق در روزهای تابستانی و اوج مصرف توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 962434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha