اجرای ۳۰ عنوان برنامه در چهل سالگی دفاع مقدس

سردار ملکی از اجرای ۳۰ عنوان برنامه با محوریت گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت کرونایی بیشتر برنامه‌ها در قالب فضای مجازی و رسانه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(29مرداد) در دومین جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، با بیان اینکه ستاد چهلمین سالگرد فاع مقدس استان اردیبهشت ماه با حضور استاندار تشکیل شده است، اظهار کرد: این ستاد دارای 15 کمیته است که تاکنون 140 مصوبه اجرایی در کمیته‌ها و 221 مصوبه در ستاد شهرستانی به دبیرخانه این ستاد رسید.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از اجرای 30 عنوان برنامه با محوریت گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: با توجه به وضعیت کرونایی بیشتر برنامه‌ها در قالب فضای مجازی و رسانه ملی برگزار می‌شود.

 

وی از افتتاح استودیوی دائمی برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: کار ضبط برنامه‌ها از روز گذشته آغاز شده است.

 

سردار ملکی با اشاره به چاپ و تدوین 250 اثر دفاع مقدسی توسط این اداره‌کل از سال‌های گذشته تا کنون خاطرنشان کرد: در سال 99 نیز 50 کتاب در دست چاپ داریم و در حوزه آزادگان با توجه به اینکه این استان 2300 آزاده تقدیم کرده است، در حوزه تدوین کتاب با موضوع آزادگان 15 کتاب با همکاری کنگره شهدا تولید شده است و باید بیشتر به این موضوع بپردازیم.

 

وی از برگزاری همایش تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس خبر داد و یادآورشد: از 99 هزار رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

 

سردار ملکی با بیان اینکه این طرح که در بازه زمانی 40 روزه در سطح استان برگزار می‌شود، هدف از برگزاری مراسم را تکریم از همه رزمندگان، خانواده‌های شهدا، آزادگان وایثارگران برشمرد که در دفاع مقدس نقش ایفا کردند .

 

وی گفت: ویژه برنامه نمایدن تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس 7 مهر با تکریم از 5 هزار رزمنده در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

 

سردار ملکی با اشاره به اینکه کار ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران که مدتی به علت کمبود اعتبار با کندی روبرو شده بود، با ورود چند خیّر حوزه ایثار و شهادت دوباره جان گرفت، گفت: همچنین با تزریق 10 میلیارد تومان اعتبار شهرداری ساری برای محوطه نمادین فاو و پای کار آمدن بسیج سازندگی در ساخت پروژه‌ها، این مرکز دوباره رونق گرفت و با این روند جدی تا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور در ساری خواهیم بود.

 

وی از آموزش بیش از 20 هزار نفر در بحث دو واحد درسی آشنایی با مبانی دفاع مقدس در سطح ادارات و دانشگاه‌ها و مدارس خبر داد و افزود: این امر مهم با مشارکت سازمان برنامه و بودجه استانداری و اداره‌کل آموزش و پرورش استان تحقق یافت.

کد خبر 962469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha