۱۰۰ طرح پنل خورشیدی برای مددجویان امداد خراسان جنوبی اجرا شد

حسینی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون با هدف ایجاد اشتغال پایدار ۱۰۰ طرح پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی اجرا شده است.

«سید رضا حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه اشتغالزایی و کسب درآمد برای مددجویان از برنامه های اصلی و اولویت های کمیته امداد است، گفت: یکی از راه های کسب درآمد نصب پنل های خورشیدی در منازل آن ها است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه استان در منطقه کویری قرار دارد که نور زیادی از خورشید جذب می شود می توان با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی برق تولید و درآمد کسب کرد.

 

حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 98 تاکنون 100 طرح نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در استان اجرا شده است، ادامه داد: از این تعداد 53 مورد طی سال 98 و مابقی در سال جاری انجام شده است.

 


وی بیان کرد: به هر متقاضی نصب پنل خورشیدی از طرف کمیته امداد 400 میلیون ریال تسهیلات ارائه می دهیم تا تجهیزات را خریداری و نصب کند که از این میزان 50 میلیون ریال بلاعوض است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان با بیان اینکه اداره برق به صورت تضمینی برق تولیدی نیروگاه های نصب شده برای مددجویان را 20 ساله خریداری می کند، گفت: هر کیلو وات به قیمت هزار و 40 تومان از متقاضی خریداری می شود.

 


به گفته وی سال گذشته هر خانوار 12 میلیون ریال ماهیانه از طریق نصب پنل خورشیدی درآمد کسب کرد که امسال پیش بینی می شود این درآمد به 15 میلیون ریال افزایش یابد.

 


حسینی با اشاره به اینکه در حال انعقاد تفاهم نامه ای با استانداری هستیم که در حجم وسیعی، توزیع و نصب نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی داشته باشیم.

 

 

 

کد خبر 962547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha