درمان دو بیمار گلستانی با استفاده از سلول های بنیادین/ رشد ۶۸ درصدی ذخیره سازی خون بند ناف در گلستان

موسوی گفت: از سلول های بنیادین برای درمان بیماری های صعب العلاج در استان گلستان در دو مورد در سال ۹۶ و ۹۸ استفاد شده است.

«سید عزیز موسوی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: ذخیره سازی خون بند ناف در استان گلستان 68 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان ادامه داد: از سلول های بنیادین برای درمان بیماری های صعب العلاج در استان گلستان در دو مورد در سال 96 و 98 استفاد شده است.

 

موسوی به بحث استفاده از سلول های بنیادین و ذخیره سازی خون بند ناف در گلستان اشاره کرد و گفت: بند خون ناف از جمله سلول های بنیادین به شمار می رود که برای درمان بیماری های صعب العلاج مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی افزود: سلول های بنیادین برای درمان بیماری های سرطان تا 80 درصد موثر است و این در حالی است که شیمی درمانی تنها 25 درصد در درمان افراد بیمار موثر خواهد بود.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان بیان کرد: در دنیا از دو منبع سلول بنیادین جنینی و خون بند ناف استفاده می شود که در ایران استفاده از سلول بنیادین جنینی برای درمان براساس احکام شرعی حرام است.

 

موسوی متذکر شد: خونی که در بند ناف و بافتی که در این منطقه وجود دارد سرشار از سلول های بنیادین است و جهاد دانشگاهی این سلول ها را نگهداری می کند که در درمان بیماری های کم خونی مادر زادی، نقص سیستم ایمنی بدن، سرطان، تالاسمی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه هزینه ذخیره سازی بند خون ناف یک سرمایه گذاری برای سلامت است، متذکر شد: ذخیره سلول های بنیادین برای 28 سال باقی می ماند و هزینه آن در ایران چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه رویان در کشورهای مختلف شعبه دارد و هزینه های ارزی آنها برای ذخیره سازی خون بند ناف تقریبا 40 میلیون تومان تمام است، خاطرنشان کرد: از طریق بانک رسالت برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه ذخیره سازی بند خون را نداشتند اقدام می کنیم و همچنین تخفیفاتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده است و خانواده هایی که دارای یک بیمار صعب العلاج هستند تا 50 درصد برای ذخیره سازی خون بندناف نوزادان تخفیف داده می شود.

 

کد خبر 962578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha