وضعیت تأسف برانگیز فضای کسب و کار در کرمان/ دستگاه های اجرایی مسئول برون رفت از این بن بست هستند

استان کرمان از سال ۹۶ در شاخص های فضای کسب و کار افت رتبه داشته و بهار امسال این رتبه ۲۹ بوده و ۹ مورد از ۱۰ مورد موانع اعلام شده در مسیر تولید، حاکمیتی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، دادخدا سالاری، پنجشنبه(۳۰ مرداد) در جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد؛ مصوبات بدون ضمانت اجرایی را مغایر با شأن شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی عنوان و تأکید کرد: با مدیری که نمی تواند با برنامه های حاکمیت همراه باشد، برخورد شود.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه  9 مورد از 10 مورد موانع اعلام شده در مسیر تولید، حاکمیتی است لذا تنها مانع تولید، نهادهای حاکمیتی است که باید تدبیری اندیشید و وظیفه حاکمیتی را انجام بدهیم زیرا باید به سمت و سوی تولید حرکت کنیم و با وضعیت نفت، تنها چاره و راه نجات اقتصاد بیمار ما تولید است.

 

 

سالاری با اشاره به اینکه بخشی از مسائل ناشی از ترک فعل است که حاضریم با کمک اتاق بازرگانی و دستگاه های اجرائی این موارد را تحت تعقیب قرار بدهیم؛ تأکید کرد: باید به سمتی برویم که مصوبات عملیاتی شود و رتبه 29 در فضای کسب و کار در شأن استان کرمان نیست.

 

 

سیدمهدی طبیب زاده هم با ابراز تأسف از اینکه از سال 96 به بعد استان کرمان در شاخص های فضای کسب و کار افت رتبه داشته و بهار امسال این رتبه 29 بوده؛ افزود: بعد از ما فقط استان های تهران و سیستان و بلوچستان قرار دارد که این زیبنده ما نیست.

 

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان دولت و دستگاه های اجرائی را مسئول برون رفت از این بن بست دانست و با تأکید بر لزوم تلاش جمعی همه رده های مدیریتی اظهار داشت: ممکن است انتقادی به هر دستگاهی وارد شود که اگر به حق است باید در راستای اصلاح گام برداریم و متأسفانه می بینیم گاهی وقتی مسئله ای به مسئول بالاتر منتقل می شود، وضعت بدتر می شود.

 


وی با بیان اینکه می توانیم به رتبه سوم کشور در فضای کسب و کار برسیم؛ افزود: شاخص های این وضعیت(رتبه سوم) را نیز احصاء و برنامه ریزی کرده ایم.

 

 

دکتر محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد داد: طی دو سه هفته آینده مؤلفه های ذیل هر یک از شاخص های پایش محیط کسب و کار و آسیب ها با هر دستگاه اجرائی مطرح و برای رفع آن اقدام شود زیرا روند فضای کسب و کار در استان کرمان رو به بهبود نیست و این به نفع استان و فعالان اقتصادی نخواهد بود.

 

 

محمدجواد فدائی، استاندار کرمان هم با بیان اینکه از بهمن 96 پنجره واحد سرمایه گذاری در استان برای صدور مجوزها فعال شده و اگر این کار اثری نداشته، باید تعطیل شود؛ ادامه داد: چنانچه گزارش درباره فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری قابل استناد باشد، به این معنی است که 24 استان بهتر از ما هستند و ما باید برویم از آن استان ها یاد بگیریم و به روش غلط خودمان ادامه ندهیم.

 

 

 

 

کد خبر 962589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha