شعائر دینی ابزار انتقال پیام، معارف و تعالیم الهی است

حجت الاسلام فاطمی ارفع گفت: شعائر دینی ابزار انتقال پیام، معارف و تعالیم الهی است و امیدوارم با بزرگداشت عزای سید الشهدا به عنوان شعائر الله از برکات آن بهره مند شویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «مجید فاطمی ارفع» امروز(۳۰ مرداد) در مراسم افتتاح حسینیه کتاب گفت: ابتلای جوامع بشری به مشکلاتی مانند شیوع ویروس کرونا از جمله امتحانات الهی است که دارای برکات نیز خواهد بود، بعد از شیوع ویروس کرونا محدودیتهایی برای اجتماعات و تجمعات مردمی به وجود آمد و بر همین اساس شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان یکی از برکات شیوع ویروس کرونا را توجه بیشتر به فضای مجازی در سطح کشور عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت توجه به کارکرد فضای مجازی، این مسئله جدی گرفته نشده بود و یکی از برکات ابتلای جامعه به ویروس کرونا توجه بیشتر به اهمیت و تاثیرگذاری فضای مجازی در کشور بود.

 

وی ادامه داد: میدان بزرگ فضای مجازی متاسفانه کاملا مورد توجه معاندین دین و مبانی اخلاقی قرار گرفت و به نوعی آنرا تصاحب کرده است و حمله به بنیانهای اعتقادی،فکری و حتی فطرت انسانی از مهمترین اهداف استکبار در این حمله است.

 

حجت الاسلام ارفع تاکید کرد: خوشبختانه بعد از شیوع ویروس کرونا رشد بسیار خوب و زاید الوصفی در استفاده از فضای مجازی در جهت ارزشها و اهداف مقدس انسانی و اسلامی را در کشور شاهد بودیم که افتتاح حسینیه کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی که بدون شک تعبیر تازه و ابتکاری نو محسوب می شود از این دست از برنامه ها در فضای مجازی است.

 

قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استانهای خراسان از اقدام تحسین برانگیز اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در ایجاد هیات مجازی با نام حسینیه کتاب تقدیر کرد و افزود: شعائر، ابزار انتقال پیام، معارف و تعالیم الهی است و امیدوارم با بزرگداشت عزای سید الشهدا به عنوان شعائر الله از برکات آن بهره مند شویم.

کد خبر 962679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha