۴۵۷ پروژه در هفته دولت در قزوین افتتاح می شود

جمالی پور از افتتاح ۴۵۷ پروژه در بخش های زیربنایی، اقتصادی و فرهنگی در استان قزوین در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در نشست خبری که امروز (پنجشنبه ۳۰ مرداد) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: شهید رجایی افتخار استان قزوین است و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم و ان شاالله همه ما رهرو راستینی برای راه امام و شهدا باشیم.

 

استاندار قزوین ادامه داد: کشور ما ظرفیت های بسیاری دارد و در سرمایه انسانی جزو کشورهای مطرح هستیم و باید به هم کمک کرده و اعتماد کنیم و انسجام و وحدت را در کنار هم داشته باشیم و اگر بخواهیم کشور را بسازیم باید پشتیبان هم باشیم.

 

وی عنوان کرد: ما در استان قزوین با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و اعتقاد به ارزش های اسلامی، خود را مکلف دانستیم در چارچوب وحدت قدم برداریم و قزوین استانی مسنجم است و چندگانگی بین مسئولان استان وجود ندارد.

 

* اشتغالزایی بیش از ۶ هزار نفر با افتتاح پروژه های هفته دولت

جمالی پور با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت اظهار کرد: با شرایط پیش آمده به دلیل شیوع کرونا و شرایط سخت اعتباری ولی با مجاهدت مدیران و حمایت های رسانه ها اتفاقات خوبی در سال جاری در استان رقم خورده است.

 

وی اعلام کرد: ۴۵۷ پروژه در هفته دولت با اعتبار ۸۶۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در استان قزوین افتتاح می شود که  ۶ هزار و ۴۳۲ شغل مستقیم و غیرمستقیم از محل این پروژه ها ایجاد شده است که میانگین اجرای پروژه ها در استان ۱۲ ماه بوده است.

 

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: از مجموع پروژه های استان، ۳۲۰ پروژه در بخش امور زیربنایی، ۶۹ پروژه در بخش امور اقتصادی و ۶۸ پروژه هم در بخش امور فرهنگی افتتاح می شود.

 

وی توضیح داد: در قزوین ۹۴ پروزه افتتاح می شود که برای ۴۰۷ نفر اشتغال را به دنبال دارد و در شهرستان های تاکستان ۶۱ پروژه با ۵۰۳ نفر اشتغال، بوئین هرا ۱۰۵ پروژه با اشتغال ۷۸۶ نفر،  البرز ۵۲ پروژه با اشتغال ۷۸۵ نفر، آوج ۷۳ پروژه با ۵۵۹ نفر اشتغال و در آبیک ۷۲ پروژه با ۳ هزار و ۴۱۰ نفر اشتغال افتتاح می شود.

 

جمالی پور اضافه کرد: ۱۵۶ پروژه هم دهیاری های استان با ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در هفته دولت افتتاح می شود.

 

* عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تجاوز به حقوق مردم و جرم است

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: عزاداری به سبک هیئت و تجمعات حسینی سال ها است در کشور ما انجام می شود و جزئی از فرهنگ ایرانی و تشیع است و امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این تجمعات بدون رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند آثار بدی بر سلامت مردم گذارد.

 

استاندار قزوین عنوان کرد: باور ما این است مراسم عزاداری امام حسین (ع) باید انجام شود ولی با رعایت پروتکل های بهداشتی و ابلاغی وزارت بهداشت و اگر کسی این امر را رعایت نکند به حقوق مردم تجاوز کرده است و تجاوز به حقوق مردم جرم است. 

 

وی تأکید کرد: همه دست به دست هم دهند استان قزوین کمترین آلودگی را در ایام محرم داشته باشد و توجه داشته باشیم دشمن هم به دنبال این است از این فضاها برای تخریب ارزش های معنوی و دینی ما استفاده کند، بنابراین هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی، پروتکل های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.

 

* همکاری خبرنگاران در مقابله با کرونا موجب انسجام اجتماعی در استان قزوین شده است

جمالی پور در ادامه با تبریک روز خبرنگار یادآور شد: رسانه به عنوان رابط بین حکومت و مردم نقش شایسته ای در صیانت از حقوق مردم و انعکاس خدمات دولت و مردم دارد و جای خوشبختی است در استان قزوین، خبرنگاران فهیم و متعهد به ایجاد همگرایی و انسجام داریم که از زحمات همه خبرنگاران تشکر می کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران در موضوع کرونا به خوبی همکاری کردند و از روز نخست که ستاد مقابله با کرونا شکل گرفت، خبرنگاران پای ثابت کار در انعکاس برنامه ها و رویدادها بودند و نقش این قشر باعث شد مردم همکاری بهتری داشته باشند و انسجام اجتماعی خوبی در استان رقم بخورد که این امر جای تشکر دارد و ان شاالله این کار را ادامه دهید.

 

کد خبر 962682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha