۱۶۴ پروژه بخش کشاورزی خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۶۴پروژه در بخش کشاورزی استان طی هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» پیش از ظهر امروز (30 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بخش کشاورزی در بهبود وضعیت معیشتی و درآمدی بهره برداران نقش مهمی دارد و 30 درصد جمعیت استان در این بخش فعالیت دارند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح 164پروژه در بخش کشاورزی استان طی هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در مجموع بالغ بر 75 میلیارد تومان در این پروژه ها سرمایه گذاری شده است.

 

وی بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه ها 33 هزار نفر از مزایای آن بهره مند می شوند، عنوان کرد: با افتتاح این پروژه ها برای 293 نفر اشتغال پایدار و جدید ایجاد می شود.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: علاوه بر این با بهره برداری از این پروژه ها پنج هزار و 307 شغل موجود بخش کشاورزی تثبیت می شود.

 

به گفته وی بیشترین پروژه های افتتاحی این هفته مربوط به بخش آب و خاک با 100 پروژه، منابع طبیعی با 29 پروژه و تولیدات دامی با 19 پروژه است.

 

قوسی با اشاره به اینکه شهرستان سربیشه با 23 پروژه بیشترین پروژه های افتتاحی این هفته را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: بعد از آن نیز شهرستان طبس و بشرویه با 21 پروژه و زیرکوه با 17 پروژه بیشترین پروژه های افتتاحی این هفته را به خود اخصاص داده اند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید سطح زیرکشت باغی استان 59 هزار هکتار بوده است، افزود: اکنون سطح زیرکشت محصولات باغی با افزایش 44 درصدی به 69 هزار هکتار رسیده است.

 


وی ادامه داد: میزان تولیدات باغی استان نیز در این مدت از 102 هزار تن اکنون با افزایش 83 درصدی به 146 هزار تن رسیده است.

 


قوسی با بیان اینکه سطح زیرکشت محصولات زراعی استان نیز از 84 هزار هکتار به73 هزار هکتار کاهش یافته است، گفت: همچنین میزان تولیدات زراعی از 420 هزار تن به 598 هزار تن (معادل 51 درصد) افزایش یافته است.

 


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اقدامات آموزشی و ترویجی و کشاورزی حفاظتی انجام شده برای افزایش بهره وری و افزایش تولید محصولات زراعی استان، افزود: سطح اجرای کشاورزی حفاظتی از سه هزار و 200 هکتار به 30 هزار هکتار رسیده است.

 


قوسی ادامه داد: همچنین ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در بازه زمانی سال 92 تاکنون از 9 دهم درصد به 1.97 درصد افزایش یافته است.

 


به گفته وی در زمینه تولید محصولات دامی شامل گوشت قرمز گوشت سفید عسل ماهی لبنیات از 108 هزار تن به 114 هزار تن رسیده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه احیا و مرمت قنوات به طور متوسط از 15 کیلومتر سالانه به 190 کیلومتر افزایش یافته است، افزود: در مجموع با اجرای پروژه های آب و خاک راندمان آبیاری از 40 درصد اکنون به 47 درصد ارتقا یافته است.

 

کد خبر 962745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha