​جذب ۴۰ دانش آموز دختر  در رشته سینما و موسیقی در گرگان/ راه اندازی هنرستان های در حوزه دریانوردی

گوهری راد از جذب ۴۰ دانش آموز دختر در هنرستان هنرهای زیبای گرگان در رشته سینما و موسیقی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

«احسان گوهری راد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هنرستان هنرهای زیبا با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گلستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان راه اندازی شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه رشته های هنری با مجوز ارشاد است این هنرستان از طریق ارشاد اسلامی استان مدیریت می شود، این نخستین هنرستان در حوزه هنری است و در سال نخست در دو رشته موسیقی و سینما در مقطع متوسطه دوم و برای دختران در نظر گرفته شده است.

 

گوهری راد با بیان اینکه در صورتی که استقبال خوبی از سوی خانواده ها برای این هنرستان وجود داشته باشد در سال آینده هنرستان هنرهای زیبای پسران نیز راه اندازی می شود، یادآور شد: در سال نخست این هنرستان با دو کلاس درس در دو رشته و با ظرفیت 40 دانش آموز در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: در استان گلستان این چهارمین هنرستان وابسته به نهادهای دولتی است و یکی دیگر از هنرستان هایی که اینگونه در استان راه اندازی شده در حوزه دریانوردی و در رشته میکانیکی موتورهای دریایی است که در گرگان فعالیت می کند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد:  هنرستان کشاورزی با همکاری مرکز تحقیقات آموزش و کشاورزی و منابع طبیعی استان در شهرستان کردکوی نیز دایر است و همچنین امسال تفاهم نامه ای با اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در رابطه با راه اندازی رشته های مرتبط با راه و ترابری در گرگان منعقد شده است.

 

گوهری راد بیان کرد: سال تحصیلی جدید به طور قطع از 15 شهریور آغاز می شود ولی در خصوص شرایط برگزاری کلاس ها بسته به شرایط کرونا در شهرستان ها تصمیم گیری خواهیم کرد.

 

وی افزود: در شرایط سفید کلاس ها به صورت حضوری بازگشایی می شود اما در شرایط زرد با 50 درصد ظرفیت و در دو نوبت صبح و عصر کلاس ها دایر خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ابراز داشت: تمام تلاش خود را برای رعایت تراکم دانش آموزان در مدارس و فاصله اجتماعی انجام خواهیم داد و خانواده ها از بابت رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامت فرزندان خود در مدارس نگرانی نداشته باشند.

 

کد خبر 962763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha