حوزه علمیه خراسان گام های موثری در تخصصی شدن علوم مختلف برداشته است

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه طبق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تخصصی شدن حوزه های علمیه از اوایل دهه‌ی ۷۰، گفت: حوزه علمیه خراسان گام های موثری در خصوص تخصصی شدن علوم مختلف برداشته است که امروز هم شاهد گسترش کمی و کیفی آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی حیدری» امروز(۳۰ مرداد) در مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه تخصصی قرآن و عترت، گفت: یکی از اهداف تحولی این حوزه در کنار تدریس و تحقیق، ایجاد جایگاه و گفتمان های بین المللی در مدارس تخصصی است که به عنوان یک مرجع مطرح باشد.

 

مدیریت مدارس حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه طبق تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تخصصی شدن حوزه های علمیه از اوایل دهه‌ی ۷۰، گفت: حوزه علمیه خراسان گام هایی موثری در خصوص تخصصی شدن علوم مختلف برداشته است که امروز هم شاهد گسترش کمی و کیفی آن هستیم.

 

وی، افزود: مساله‌ی دیگری که رهبر معظم انقلاب در مورد آن تاکید دارند، به روز و پاسخ گو بودن به مسائل و شبهات روز جامعه است که در این موضوع مدارس و مراکز تخصصی با عنایت به شرح وظایفشان مسئولیت خطیری دارند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به نام « مدرسه تخصصی قرآن و عترت» اشاره و ابرازکرد: باید سعی شود با توجه به نام مدرسه، پاسخگویی ها براساس قرآن و با رویکرد قرآن محوری بوده واهتمام ویژه دربخش پاسخگویی به شبهات داشته باشند.

کد خبر 962796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha