چندین پروژه شرکت آب و فاضلاب استان افتتاح می شود

ایمانلو با اشاره به طرح‌های هفته دولت گفت: ۱۴۵ میلیارد تومان جمع اعتبار پروژه‌های اجرا شده جدید است که ۱۳۸ میلیارد تومان آن، آماده افتتاح است.

به گزارش ‌خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیرضا ایمانلو» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه هفته دولت ترتیب یافت، اظهار داشت: همزمان با دولت شاهد توسعه شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی استان خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اوایل سال جاری در یکپارچه سازی شبکه های آب و فاضلاب شهری و روستایی پیشرفت چشمگیری داشتیم که مجموعا ۴ میلیون نفر تحت پوشش شبکه قرار گرفته اند.

وی افزود: انشعابات شهری ۱۰۰ درصد و در انشعاب روستایی به بالای ۸۵ درصد رسانده ایم، ضمن این‌که در طول سال تقریبا ۲ هزار فقره انشعاب غیر مجاز یافت می شود.

ایمانلو در ادامه از فعالیت بزرگترین آزمایشگاه میکروبی و شیمیایی آبفا استان خبر داد و گفت: روزانه ۳۵۰۰ نمونه آب از نظر کیفی در این آزمایشگاه بررسی می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی افزود: شبکه فاضلاب شهری و روستایی در استان بالای ۶۵ درصد تحت پوشش دارد که توسط ۲ تصفیهخانه بزرگ که ظرفیت فاز اول برای ۶۰۰ هزار نفر و فاز دوم یک میلیون نفر است.

همچنین «محمد خانی» معاون بهره‌برداری و توسعه آب استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی اظهار داشت: اعتباری قریب به ۱۴۵ میلیارد برای افتتاح شبکه های انتقال آب روستاها در نظر گرفته شده که ۱۹ روستا در اولویت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای این پروژه ها بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان هزینه کرده ایم که در آستانه افتتاح هستند، ضمن این‌که در حال تکمیل شبکه های آبی چندی از روستاهای شهر از جمله تسوج، هادیشهر، ورزقان، کوزه کنان، میانه، مرند هستیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب افزود: شرکت آب و فاضلاب تمامی مساکن مهر را تحت پوشش شبکه‌ای خود قرار داده است که ۱۰۰۱ واحد مسکونی از دولت قبل ۵۱۶۰۰ واحد انبوه ساز و تعاونی، ۴۹ هزار واحد از واحد های خود مالکین که در نهایت بالای ۹۹ درصد تامین انشعابات داشته ایم.

همچنین «پرویز عباسی» دیگر معاون آبفا استان در سخنانی اظهار داشت: از لحاظ تحت پوشش قرار گرفتن جمعیت شهرهای استان از بابت فاضلاب استان در سطح خوبی قرار داریم به طوریکه بیش از دو میلیون از جمعیت شهری استان از این نعمت بهره‌مند هستند. 

وی افزود: در سال جاری مقرر شده تا ۱۱۷ کیلومتر شبکه فاضلاب کار کنیم و از بخش مایع مدول دوم تصفیه‌خانه تبریز ( بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلابی کشور) در صورت تخصیص اعتبار تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و تصفیه‌خانه فاضلاب اسکو و فاز چهار سهند آغاز خواهد شد.

عباسی‌، به مناطق بهره‌برداری فاضلاب در محلات تبریز اشاره کرد و گفت: حوزه منطقه ۱۰ شهرداری از جمله محلات ویژه است و با پیش‌بینی اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان پیش رفت. 

کد خبر 962802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha