خیّر تبریزی دو میلیارد تومان برای ساخت مسجد شمس‌آباد هزینه کرد

خیّر نیک اندیش تبریزی بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای ساخت مسجد شمس آباد و ساختمان کانون فرهنگی هنری هزینه کرد.

«شیر محمّد عسگری» خیّر نیک اندیش و مسجد ساز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: هزینه در جهت احیای خانه خدا که اوّلیّه ترین زیرساخت فرهنگی و اجتماعی می باشد، از اهمّیّت ویژه ای برخوردار است و عین سرمایه گذاری قلمداد می شود.

این خیّر نیک اندیش مسجد ساز گفت: مسجد در فرهنگ دینی، نهاد با اهمّیّتی است؛ چرا که کانون همه فعّالیّت های دینی، اجتماعی، اقتصادی و حتّی برای تصمیم گیری های مهمّ جامعه بوده است.

وی افزود: باعث افتخار است که شکل گیری، تداوم و حرکت انقلاب اسلامی ما نیز از مسجد شروع شده و پایه این نظام از مسجدی ها است. بنابراین سرمایه گذاری در این عرصه مطمئن ترین سرمایه گذاری می باشد.

عسگری افزود: برای داشتن جامعه ای نمونه باید عامل پیشرفت آن را شناخت و یقین دارم که آن نقطه غیر از مسجد نیست. بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) بر اساس همین شناخت، همواره بر اهمّیّت اجتماع و حضور فعّال در مساجد تأکید داشته و آن را موجب تقویت اسلام و نظام می دانستند.

وی ادامه داد: مقام معظّم رهبری (مدّ ظلّه العالی) نیز مسجد را یک پایگاه با اهمّیّت می شمارند و می فرمایند؛ «مسجد می تواند پایگاه همه کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی،انسان سازی، تعمیردل و تعمیردنیا و مقابله ی با دشمن و زمینه سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت افزایی افراد همین مساجد می باشد».

عسگری در خصوص هزینه های صورت گرفته برای تکمیل مسجد و ساختمان کانون فرهنگی هنری شمس آباد گفت: ۲ میلیارد تومان برای مسجد کوی شمس هزینه شده که ۵۰۰ میلیون تومان آن را برای ساختمان کانون فرهنگی هنری بوده است.

این خیّر مسجد ساز گفت: مسجد کانون با اهمّیتی است به ویژه از این جهت که اداره آن به شیوه مردمی باشد؛ امام جماعت به عنوان محور کار و نمازگزاران در قالب هیئت امنا آن را اداره کند. البتّه نهادها و سازمان های فرهنگی و به طور اخص دولت نیز برای اینکه بتوانند از ظرفیّت مساجد استفاده کرده و در عین حال نیز کمک کننده در این مسیر باشند؛ باید با برنامه ریزی معیّن و در قالب تعریف شده ای از این ظرفیّت استفاده نمایند.

کد خبر 961434

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha