ادارات پاسخگوی عملکرد خود به رسانه ها باشند

رئیس شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی گفت: ادارات و مدیران کل، گزارش کار و عملکردشان را به رسانه ها ارائه دهند و پاسخگوی خبرنگاران در خصوص عملکردشان در فرصت هفته دولت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علیار راستگو» در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان اظهار داشت: اطلاع رسانی ها باید طوری باشد که در جامعه انسجام و وحدت ایجاد کرده و امید آفرینی به وجود آورد طوری که مسائل حاشیه‌ای کمرنگ شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مسئولان به خاطر مشکلاتی که تحریم‌های ظالمانه به وجود آورده مسائل و مشکلات را تبیین کنند تا هدف های مغرضانه برخی رسانه‌های بیگانه و معاند بی اثر شود.

وی ادامه داد: بر این اساس با بیان وقایع جاری و در جریان قرار گرفتن افکار عمومی در خصوص مسائل مختلف اقدامات و تبلیغات رسانه‌ای،  دشمن مثل همیشه ناکام خواهد ماند. 

راستگو افزود: مردم باید بدانند تمام سعی و تلاش دولت برای رفع مشکلات است و مشکلات ایجاد شده به علت تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار توسط مسئولان برطرف می شود، رسانه ها در آخرین سال فعالیت دولت دوازدهم عملکرد  و دستاوردهای کم نظیر دولت را در زمینه های مختلف بیان کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین درخصوص لزوم اجرای پروتکل های بهداشتی در مقابله با کرونا در ادارات و ایام محرم، گفت: مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، واحدهای صنفی و افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مجازات می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه برای این افراد مجازات مندرج در قانون رسیدگی به تخلفات اداری اعمال خواهد شد، افزود: مدیران، کارمندان و پرسنلی که در یک مجموعه اداری کار می کنند، باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت بر اساس آیین نامه های تخلفات اداری حاکم در دستگاه ها با آن ها برخورد خواهد شد.

راستگو با تاکید بر اینکه این مجازات قطعی، غیرقابل تجدید نظر و لازم الاجرا است، گفت: در حوزه صنفی نیز اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، مجازاتی برای این واحدها در نظر گرفته شده است که در مرحله اول تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی، مرحله دوم تعطیلی و پلمپ واحد صنفی به مدت ۵ روز و مرحله سوم تعطیلی به مدت ۱۰ روز از سوی مراجع نظارتی صنفی اعمال خواهد شد.
 
وی، ادامه داد: اگر پروتکل های بهداشتی در اجتماعات و اماکن مذهبی رعایت نشود، در مرتبه اول تذکر کتبی به متولیان اماکن و مراسمات داده می شود و در مرحله دوم تسهیلات یارانه ای آن ها قطع و در مرحله سوم به مدت یک ماه تعطیل می شوند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حوزه عمومی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی برای آحاد جامعه در مراکز تجمع سربسته، محیط های صنفی و اداری و وسایل حمل و نقل عمومی الزامی است، یادآوری کرد: ارایه خدمات و تسهیلات اداری، انتظامی، قضایی و بانکی از سوی دستگاه های دولتی و غیردولتی به افراد و مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نکرده و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، ممنوع بوده و متخلفان در زمینه ارایه خدمات برحسب مورد، طبق بندهای الف، ب و ج این مصوبه مجازات خواهند شد.
 
راستگو با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و عزاداری های این ماه، افزود: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در استانداری و انجام هماهنگی های لازم، کل مراسم های این ایام در فضاهای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک به صورت مستمر و کاستن از زمان عزاداری برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه نذورات ماه محرم باید به شکل خشک و خام توزیع شود و پذیرایی در محل مراسمات ممنوع است، یادآوری کرد: مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا به هیات ها و برگزارکنندگان مراسم ابلاغ شده است تا با رعایت این موارد بعد از این ایام شاهد افزایش ابتلا به بیماری کرونا در استان نباشیم.

 

کد خبر 962532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha