مکتب امام حسین(ع) و مکتب درس آزادگی ایشان در تاریخ ماندگار است

ماموستا فابق رستمی گفت: مکتب امام حسین(ع) و مکتب درس آزادگی قیام آن حضرت برای همیشه ماندگار است، در طول تاریخ اسلام جریان دارد و روشن خواهد بود و هرگز خاموش نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، بیان کرد: خداوند متعال  در مورد اهل بیت پیامبر اکرم(ص) فرموده است که اهل بیت پیامبر سرچشمه و مرکز عفت و پاکی هستند و خداوند ماههای محرم، صفر، ذی‌الحجه و شعبان را ماههای عظمت و احترام دانسته است.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز آنگونه که باید و شاید احترام ماه محرم گرفته نمی‌شود، افزود: اختلاف و کشت و کشتار در کشورهای اسلامی بیش از هر زمانی است و امروز به خاطر توطئه‌های دشمنان اسلام خون مسلمانان به دست مسلمانان ریخته می‌شود و هزاران کودک مسلمان متاسفانه یتیم می‌شوند.

 

امام جمعه سنندج اعلام کرد: روز عاشورا آنقدر جایگاه والایی دارد که حضرت رسول‌الله می‌فرمایند اگر کسی در این روز کار و عمل خیری انجام دهد تمام سال را خداوند برایش عمل خیر می‌نویسد.

 

ماموستا رستمی به روز عاشورا و اتفاقاتی که بر امام حسین(ع) و 72 تن از یاران و اهل بیتش گذشت، اشاره کرد و بیان داشت: آنچه در آن روز بر فرزند پیامبر اسلام گذشت برای همیشه در ذهن تاریخ خواهد ماند.

 

وی اضافه کرد: مکتب امام حسین(ع) و مکتب درس آزادگی قیام آن حضرت برای همیشه ماندگار است، در طول تاریخ اسلام جریان دارد و روشن خواهد بود و هرگز خاموش نخواهد شد.

 

وی تصریح کرد: 24 هزار پیامبر در راستای امر به معروف و نهی از منکر کار کرده‌اند و خداوند در آیات متعدد قرآن به این فریضتین مهم دستور داده است بنابراین امر به معروف و نهی از منکر تنها به زبان و در قالب شعار نیست به عمل است و باید در رفتار و کردار خود این فریضتین را انجام دهیم.

 

امام جمعه سنندج اظهار کرد: اهل کردستان به عنوان محبان واقعی اهل بیت هستند و مهر و محبت اهل بیت در دل مردم کردستان انکارناپذیر است به نحوی که خطبه‌های نمازهای جمعه اهل سنت با ذکر نام رسول خدا و اهل بیت منور و پیروز خواهد بود.

 

کد خبر 962943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha