۶۰ بقعه متبرکه در خراسان شمالی میزبان طرح بصیرت عاشورایی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه استان در ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان خبر داد.

«حجت الاسلام عظیم آسوده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع)، گفت: در ایام محرم امسال، طرح بصیرت عاشورایی در ۶۰ بقعه متبرکه خراسان شمالی اجرا می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین از برپایی خیمه های معرفت حسینی در ۱۲ بقعه متبرکه و اجرای طرح شمیم حسینی با همکاری هیئات مذهبی در ۶ بقعه متبرکه استان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه امسال نیز مراسم عزاداری در در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می شود اما متفاوت با سال های قبل، افزود: با توجه به خطر شیوع کرونا، اوقاف به گونه ای برنامه ریزی کرده که از سویی ادای وظیفه به ابا عبدالله(ع) کند و از سوی دیگر، پروتکل های بهداشتی ۱۰۰ درصد اجرا شود.

 

حجت الاسلام آسوده اضافه کرد: مدیران اوقاف شهرستان ها و حراست، شخصاً مامور نظارت بر اجرای پروتکل ها شده اند و تاکید شده از هر چه به حوزه سلامت مردم ضربه می‌زند بلافاصله جلوگیری و کنترل شود.

 

وی افزود: در ایام محرم ۱۴ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و ۱۰ مبلغ بومی به بقاع متبرکه استان جهت تبیین و نشر ارزش های نهضت حسینی اعزام می شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه برای اجرای مراسم از وعاظ و مداحان به نام دعوت شده تا جلسات به صورت پربار برگزار شود، اظهارد اشت: تمامی جلسات در فضای باز و به مدت دو ساعت خواهد بود.

 

حجت الاسلام آسوده افزود: طبق روال هر سال، نمازجماعت ظهر و عصر روز عاشورا نیز با رعایت نکات بهداشتی در ۳۵ بقعه متبرکه خراسان شمالی اقامه خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: برگزاری محافل انس باقرآن کریم، برگزاری جلسه توجیهی مبلغین اعزامی، دعوت ازسخنرانان و مداحان برجسته استانی، اطعام و عزاداری درایام ماه محرم در بقاع متبرکه استان، تبلیغات و اطلاع رسانی طرح از طریق چاپ و نصب بنر و پوستر، برگزاری جلسه توجیهی هیأت امنا و مدیران فرهنگی بقاع متبرکه، برپایی نمایشگاه های تبلیغی در فضای باز بقاع مجری طرح بصیرت عاشورایی و حرکت هیآت و دستجات عزاداری به سمت بقاع متبرکه در روز تاسوعا و عاشورا از دیگر برنامه های این نهاد در ایام محرم است.


 

کد خبر 963161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha