سه جشنواره و سوگواره ملی با محتوای دینی در سمنان برگزار می شود

فلاح لاله زاری از اجرای سه جشنواره و سوگواره ملی به میزبانی استان سمنان در سال جاری خبردادو گفت: این برنامه ها با هدف تولید محتوا برای فضای مجازی با محتوای دینی دراین استان سمنان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «فرشید فلاح لاله زاری» در دیدار با معاون فرهنگی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به برگزاری این سه جشنواره و سوگواره ملی گفت: این جشنواره ها شامل جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی با عنوان (آهوان) با مفاهیم معارف رضوی، جشنواره ملی آیات با مفاهیم قرآنی و نیز سوگواره ملی مهر محرم با رویکرد تولید محتوا برای فضای مجازی با محوریت محرم و عاشورا است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکهجشنواره هنرهای مفهومی رضوی که برای اولین بار در کشور در رشته های مختلف چیدمان، ویدئو آرت و ... برگزار می شود اظهارداشت: توسعه مفاهیم و معارف رضوی بر بستر فضای مجازی از اهداف آن است.

 

وی تصریح کرد:  جشنواره ملی آیات نیز قرار است با تکیه بر مفاهیم قرآنی به ارائه قصه ها و داستانهای قرآنی و ... با بهره گیری از هنر خوشنویسی و ... مفاهیم قرآنی را بر بستر فضای مجازی ارائه دهد.

 

فلاح لاله زاری همچنین به برگزاری سوگواره مهر محرم اشاره کرد و گفت: این سوگواره ملی و بین المللی امسال به سمت تولید محتوای دینی برای فضای مجازی حرکت می کند و علاوه بر عکس در بخش های فیلم کوتاه و کلیپ و ... فعالیت می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت های فرهنگی در سپاه پاسداران آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان را برای اجرای برنامه های مشترک با سپاه پاسداران اعلام کرد.

 

وی تأکید کرد: توجه به تولید محتوا در فضای مجازی از راهکارهای عملی برای توسعه فرهنگ غنی دینی و اسلامی است.

 

فلاح لاله زاری افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی و افزایش روزافزون مخاطبان این بستر باید فعالیت در این حوزه و استفاده بهینه از این قابلیت در دستور کار قرار گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عنوان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌های علاوه بر گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در شناخت استعدادهای فرهنگی و هنری نیز بسیار حائز اهمیت است.

 

حسین پور معاون فرهنگی سپاه پاسداران استان سمنان نیز در این نشست در خصوص فعالیت ها و برنامه های این معاونت مطالبی بیان کرد.

کد خبر 963199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha