آغاز عملیات اجرایی ساخت سینمای امید در طبس

نبی زاده با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت سینمای امید در طبس آغاز شده است، گفت: این سینما در راستای افزایش زیرساخت های فرهنگی و هنری استان احداث می شود و طی ۱۷ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی زاده» پیش از ظهر امروز (1 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه به صورت ویدئو کنفرانس اظهار داشت: از زحمات فراوان کادر پزشکی تقدیر می نمایم که در این ایام شیوع ویروس کرونا جان خود را به میدان نبرد با این ویروس آورده اند و زحمات فراوانی را برای ملت ایران می کشند.  
 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته دولت، هفته بیان خدمات دولت و نظام به مردم است، افزود: در این هفته بستری فراهم می شود تا اقداماتی که دولت منتخب مردم انجام داده است را بیان کنیم و دولت تدبیر و امید تداوم سایر دولت ها است و امیدواریم همواره مسیر افزایش زیرساخت های کشور و رفع مشکلات مردم مدنظر همه مسئولان باشد. 
 


وی با اشاره به عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سال 92 تاکنون گفت: از سال 92 تاکنون تعداد موساست فرهنگی تک و چند منظوره از 11 به 83، تعداد موسسات قرآن و عترت از 39 به 48، تعداد چاپخانه ها از 6 به 59، تعداد کانون های تبلیغات از 71 به 78، تعداد آموزشگاه های آزاد هنری از 17 به 41، تعداد انجمن های هنری از 14 به 16 و تعداد ناشران از 14 به 30 در استان رسیده است.  
 


نبی زاده در ادامه بیان کرد: در سال 92 حدود 11 خبرگزاری در استان فعالیت داشتند که اکنون این تعداد به 15 رسیده است و از سال 92 تاکنون تعداد نمایندگی های مطبوعات از 22 به 40 و تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از 377 به 673 کانون افزایش یافته است و در حال حاضر 9 نگارخانه و هفت سینما در استان فعالیت دارند.  
 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه زیرساخت های فرهنگی در استان ضعیف است، ادامه داد: نیاز داریم تا توجه و برنامه ریزی خاصی برای گسترش زیرساخت های فرهنگی استان انجام گیرد و در این راستا سال گذشته سالن گلبانگ را بهسازی و سالن نمایش پروفسور کامیابی مسک را افتتاح کردیم و در سال 98 نگارخانه استاد اسماعیلی مود افتتاح شد و سالن نمایش طبس نیز در اختیار هنرمندان قرار گرفت. 
 


وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه ساخت و احداث سینمای امید در طبس منعقد شده است، افزود: این سینما در راستای افزایش زیرساخت های فرهنگی و هنری استان احداث می شود و عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شده است و امیدواریم طی 17 ماه تکمیل شود.  
 


نبی زاده با بیان اینکه در هفته دولت 2 پروژه فرهنگی و هنری در استان داریم، ادامه داد: فاز اول مجتمع فرهنگی و هنری بشرویه در هفته دولت افتتاح می شود و اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان برای ساخت این مجتمع هزینه شده است و با توجه به اینکه بشرویه دارای زیرساخت های فرهنگی و هنری ضعیفی است این پروژه به رشد و رونق ظرفیت های فرهنگی و هنری این شهرستان کمک می کند. 
 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: پروژه دوم در هفته دولت امسال افتتاح تماشاخانه آفتاب در قاین است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و یکصد و 20 میلیون تومان ساخته شده است و به ارتقای فضاهای نمایش این شهر کمک خواهد کرد و در نظر داریم تا 2 آموزشگاه آزاد سینمایی هم طی هفته دولت در استان افتتاح کنیم.  
 


وی اظهار داشت: در تلاش هستیم که 2 پروژه فرهنگی و هنری را در هفته دفاع مقدس امسال افتتاح کنیم که شامل مرکز آموزشی و نگارخانه درمیان و زیرکوه است و هرکدام حدود 300 مترمربع مساحت دارند و 600 میلیون تومان تاکنون هزینه شده و یکصد میلیون تومان دیگر از اعتبارات ملی برای تجهیزات آن ها هزینه خواهیم کرد.  
 


نبی زاده با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا 24 جلسه شورای اطلاع رسانی با 136 مصوبه برگزار کردیم، افزود: در این مدت در حوزه جلسات کمیته تبلیغات 32 جلسه با 144 مصوبه در خصوص مدیریت بیماری کرونا داشتیم و سعی کردیم در این جلسات به ابعاد مختلف این بیماری و اطلاع رسانی و مباحث فاصله گذاری اجتماعی بپردازیم و همه ما باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم تا وارد فازهای شدید نشویم و بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم.  
 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون 14 هزار خبر و گزارش در استان چاپ شده و 128 پویش اجتماعی در این بستر ایجاد شده است و عملکردهای مثبتی داشتند و 15 جشنواره و مسابقه و یکصد تیزر و پوستر تبلیغاتی برای مقابله با کرونا ویروس تولید کردیم.  
 


وی در خصوص کمک به آسیب دیدگان حوزه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی ناشی از کرونا ویروس گفت: از طریق سامانه کارا تاکنون 274 نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان ثبت نام کردند و طبق برآوردهای انجام شده ویروس کرونا 10 میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر استان خسارت وارد کرده و حدود 2 میلیارد و 639 میلیون تومان پرداخت شده است و امیدواریم مابقی پرداخت شود.  
 


وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی ظرفیت های گسترده ای دارد، افزود: با تامین زیرساخت های فرهنگی می توانیم به رشد و رونق این حوزه کمک کنیم و امیدواریم بتوانیم آن‌چه شایسته هنرمندان و فرهیختگان استان است را تامین کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 90 میلیون تومان کتاب سال گذشته از ناشران استان به منظور حمایت از آنان خریداری کردیم، ادامه داذ: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه طرح های بهارانه، تابستانه و پاییزه در دستور کار داریم که طی آن 20 درصد تخفیف برای خرید کتاب ارائه می دهیم تا حضور کتاب در سبدهای مردم افزایش یابد.  
 


نبی زاده با بیان اینکه سال گذشته اولین هنرستان هنرهای زیبا را در استان افتتاح کردیم، گفت: با هدایت هایی که انجام شد و مشارکت استانداری و آموزش و پرورش استان این هنرستان آغاز به کار کرده است و امیدواریم تعداد این هنرستان ها در استان افزایش یابد و این موضوع به پررنگ شدن فعالیت های فرهنگی در استان کمک می کند.

 

 

 

کد خبر 963293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha