۱۱ طرح ورزشی خراسان جنوبی در هفته دولت افتتاح می شود

عزیزی گفت: همزمان با هفته دولت ۱۱ پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن عزیزی» صبح امروز (یکم شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دولت و تسلیت ایام محرم اظهار کرد: با توجه با شیوع ویروس کرونا در راستای برگزاری مراسم محرم و  لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی امسال ۷۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای باز ورزشی و ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده به ستاد برگزاری برنامه‌های محرم واگذار شده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از افتتاح ۱۱ پروژه ورزشی شاخص با متراژ ۱۶ هزار و ۴۲۰ متر مربع به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

 

وی ادامه داد: تجهیز چهار خانه جوانان در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، خوسف و سربیشه با متراژ ۲۵۰ متر مربع و بهره برداری از ۱۰ پروژه زمین چمن مصنوعی در روستاها از جمله روژه های ورزشی افتتاحی هفته دولت  در استان است.

 

عزیزی بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت ۱۶ خانه ورزش روستایی با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومان و  به مساحت هزار و ۱۲۰ متر مربع  تجهیز می شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم ۳۷ پروژه ورزشی در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید، افزود: تاکنون از این تعداد ۱۳ پروژه افتتاح شده است و بخشی نیز در هفته دولت و تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

 

عزیزی به عملکرد دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲ تاکنون در حوزه ورزش و جوانان استان اشاره و تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۲ هیج تشکل مردم نهاد در استان خراسان جنوبی وجود نداشت اما اکنون ۳۹ سازمان مردم نهاد جوانان  و چهار خانه جوان  راه اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۲ تعداد باشگاه‌های ورزشی خصوصی استان خراسان جنوبی هفت باشگاه بود اما در حال حاضر ۲۱۶ باشگاه خصوصی در استان فعالیت دارند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قبل از دولت تدبیر و امید فقط میزبانی  یک مسابقه قهرمانی را در استان داشتیم، گفت: اما در این مدت ۱۳ میزبانی مسابقات قهرمانی در خراسان جنوبی برگزار شده است.

 

عزیزی در پایان با بیان اینکه ابتدای سال ۹۲ تعداد ۳۰ خانه ورش روستایی در استان وجود داشت که این تعداد اکنون با رشد ۶۸۰ درصدی به ۳۲۴ خانه ورزش روستایی رسیده است، افزود: در سال ۱۳۹۲ تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته استان ۲ هزار و ۱۵۹ نفر بودند که اکنون آمار این ورزشکاران به چهار هزار و ۳۸۷ نفر افزایش یافته است.

 

 

کد خبر 963297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha