تبیین اهميت ماه محرم و علل قيام كربلا در اسلام

«یوسف زبیر سرونجو»، «حمزه چیونه» و «آدم سبیالا» در رادیو بلال اوگاندا به تشريح اهميت ماه محرم، فلسفه و علل قيام كربلا و جايگاه و نقش امام حسين(ع) در حفظ سلامت اسلام پرداختند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «یوسف زبیر سرونجو» فرهیخته مسلمان و فعال اجتماعی و فرهنگی در رادیو «بلال اوگاندا» با بیان این که آزادگی، ايثار، شجاعت و عزت از جمله میراث قیام کربلا هستند، گفت: حضرت امام حسين(ع) در سال ۶۱ هجری عليه یزید خلیفه خود خوانده فاسد كه تصمیم به تحريف و نابود كردن دين اسلام گرفته بود، قيام كرد و با شهادت خود حقيقت قرآن مجيد، ميراث پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و سلامت اسلام را برای همیشه تضمین كرد.

 

یوسف زبیر سرونجو گفت: امروزه قیام مسلمانان و آزادگان جهان علیه استکبار و صهیونیسم جهانی، مبارزه حق علیه باطل، ایثار و از خود گذشتگی ناشی از نهضت امام حسین(علیه السلام) در کربلا است.

 

«آدم سبیالا» استاد دانشگاه و تحلیلگر اوگاندایی در سخناني در رادیو بلال به تشریح علل و نتایج قیام امام حسین(علیه السلام) پرداخت.

 

وی با اشاره به اوضاع خاورمیانه و ظلم و ستمی که علیه ملت‌ های مسلمان منطقه اعمال می‌شود، گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و حکام به ظاهر مسلمان همان نقش یزید را با پیروان امروز امام حسین(علیه السلام) ایفا می‌کنند.

 

«حمزه چیونه» فعال رسانه‌ای نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به فلسفه قیام کربلا، گفت: امر به معروف و نهی از منكر، احیای تعالیم اسلام و سنت‌های پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، اجرای عدالت و افشای چهره دروغین به ظاهر مسلمان‌ آنها از جمله علل قيام امام حسين(علیه السلام) هستند.

کد خبر 963362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha