روز پزشک، یاد آور ایثار جامعه پزشکان است

امام جمعه کرمانشاه، گفت: اول شهریور بزرگداشت شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک یادآور ایثار و از خود گذشتگی جامعه پزشکان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان درکرمانشاه به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، به مناسبت اول شهریور روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک، آیت الله علماء گفت: اول شهریور به عنوان روز پزشک یاد آور اهمیت حرفه پزشکی در عرصه جامعه می باشد و این مهم را در اذهان تداعی می کند که سلامت و حیات مردم با علم پزشکی گره خورده است.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: حرفه پزشکی از جمله مشاغلی است که از دیر باز از اهمیت خاصی بین جوامع انسانی برخوردار بوده است به گونه ای که وقتی در تاریخ غور می کنیم می بینیم این حرفه در زمان افلاطون و ارسطو و حتی بسیار پیش از آن ها در جوامع انسانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: پزشکان ایرانی از جمله شریف ترین اقشار جامعه می باشند، زیرا که سلامت مردم و جامعه را با دانش والای خود تضمین می کنند و خصوصاً در قصه کرونا این ایثار و از خودگذشتگی با تقدیم قریب ۱۵۰ شهید به خوبی آشکار گردید.

 

وی تصریح کرد: پزشکان در موضوع کرونا جامعه ایرانی سنگ تمام گذاشتند ، هم در موضوع کمک مؤمنانه که لبیک به فرمان مقام معظم رهبری(مدظلله العالی) بود و هم تبعیت از دستورات پزشکان و کادر درمان برای کنترل ویروس کرونا که حقیقتاً در دنیا بی نظیر بود.
آیت الله علما با سپاس و تقدیر از مجموعه پزشکان و پرستاران، از خانواده های این قشر شریف برای صبر و تحملی که معمول داشتند تقدیر و تشکر نمود.

کد خبر 963382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha