توسعه نهبندان با چاشنی آموزش و مهارت محقق می شود

نخعی با بیان اینکه توسعه نهبندان با چاشنی آموزش و مهارت محقق می شود، گفت: نیاز است دپارتمان ملی معدنی در نهبندان در جهت آموزش، تدوین استانداردها و پایلوتی برای آموزش مسائل معدنی کشور راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از نهبندان، «مصطفی نخعی» عصر (۱ شهریور) در نشست هم اندیشی معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با مسئولان نهبندان، اظهار کرد: در نشستی که با معاون وزیر در تهران داشتم از رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور درخواست کردم تا منطقه نهبندان را به صورت میدانی از نزدیک بررسی کند.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از قول معاون وزیر برای بازدید از نهبندان که به زودی محقق شد قدردانی کرد و گفت: امروز اشتغال و بیکاری فرزندان یکی از دغدغه های جدی خانواده های است که باید به آن پرداخته شود.

 

نخعی گفت: متاسفانه دانشگاه ها خیلی در حل معضل اشتغال کمک کننده نبوده اند و رسالت خود را صرفا آموزش می دانند؛ دانشگاه های طراز اول هم آموزش و پژوهش را رسالت خود تعریف کرده اند در حالی که دانشگاه های پیشرو در دنیا دانشگاه های کارآفرین هستند که در جهت اقتصاد جهانی کمک کننده هستند.

 

وی ادامه داد: رقابت در دانشگاه های سطح یک و دوی دنیا؛ «کارفرینی» است؛ امسال شعار سال، جهش تولید تعیین شده و یکی از مهمترین حلقه های جهش تولید، مهارت آموزی است، بنابراین در این مسیر، فرهنگ سازی برای حرکت از سمت مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی از مهمترین برنامه های کمک کننده جهش تولید است.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت امروز ما در نهبندان عدم توسعه یافتگی است، گفت: خود عدم توسعه یافتگی اثبات می کند که داشتن منابع برای رشد و تولید ثروت کافی نیست چراکه ظرفیت ها زیادی را نهبندان در زمینه های معادن، گردشگری، کشاورزی، دامپروری و میراث فرهنگی دارد، اما در زمینه رشد نیروی انسانی بی توجهی شده و منابع استراتژیک و طبیعی نتوانسته برای نهبندان خلق ثروت و اشتغال داشته باشد بنابراین نقش آموزش مبتنی بر مهارت در اینجا کمک کننده است.

 

نخعی افزود: آموزش در کشور نیاز محور نیست و مهارت هم تقاضا محور نبوده بنابراین توسعه نهبندان با چاشنی آموزش و مهارت محقق می شود، همچنین توسعه نیروی انسانی باید در بخش آموزش در دستور کار باشد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به شدت با مشکل کم آبی در استان و شهرستان مواجه هستیم و نهضت گلخانه ها در استان شروع شده است، بحث آموزش های مبتنی بر نصب و راه اندازی گلخانه ها، فرآوری و بسته بندی خرما و صنایع دستی را باید در دستور کار قرار دهیم.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار داریم سازمان فنی و حرفه ای کشور ایجاد دپارتمان ملی و تخصصی معادن در نهبندان را با توجه به تنوع معدنی زیاد در شهرستان با همه زیرشاخه های اصلی را موافقت نمایید تا این دپارتمان متولی آموزش، تدوین استانداردها و پایلوتی برای آموزش مسائل معدنی کشور باشد.

کد خبر 963394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha