کوتاه‌ترین راه رسیدن به سعادت پیمودن مسیر امام حسین (ع) است

حجت الاسلام پورفرجی کوتاه‌ترین راه رسیدن به سعادت را پیمودن مسیر امام حسین (ع) دانست و گفت: عشق به امام حسین (ع) نه‌تنها در حرف بلکه در عمل و ابعاد مختلف زندگی ما باید جریان پیدا کند.

«حجت‌الاسلام میثم پورفرجی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: مسیر امام حسین (ع) همان مسیری است که انسان را سریع‌تر به سعادت می‌رساند هرچند که مسیر همه ائمه اطهار (ع) سعادت را در پیش دارد، بنابراین کوتاه‌ترین راه رسیدن به سعادت پیمودن مسیر امام حسین (ع) است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) اهواز با بیان اینکه در ماه محرم قلب مومنان برای اتصال به معنویت آماده‌تر است و باید نهایت استفاده را از این ماه پرخیر و برکت ببریم افزود: عشق به امام حسین (ع) نه‌تنها در حرف بلکه در عمل و ابعاد مختلف زندگی ما باید جریان پیدا کند.

 

وی با اشاره به آیه ۳۱ سوره آل عمران « قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ» ابراز کرد: بهترین راه برای عمل کردن به عشق اهل بیت (ع) پیروی از دستورات آنها است و از جمله وظایفی که شیعیان امام حسین (ع) در این ماه باید آن را انجام دهد سیاه‌پوش کردن فضا به نشان عزا است و هرکس هرکجا قرار دارد باید نمادی از عزا را نصب کند.

 

حجت‌الاسلام پورفرجی با بیان اینکه اشک بر امام حسین (ع) اگر همراه با معرفت به حق ایشان باشد می‌تواند انسان را به عرش برساند اذعان داشت: در روایات آمده است که اگر در مراسم عزاداری اشک جاری نشد خودتان را به گریه و حالت ناراحتی بزنید؛ اشک بر امام حسین (ع) زمینه ساز توبه انسان را فراهم می‌آورد.

 

وی با اشاره به اینکه مجالس امام حسین (ع) هیچگاه نباید تعطیل شوند تصریح کرد: امسال با توجه به شرایط پیش آمده عزاداری متفاوتی را شاهد هستیم، در این شرایط عمل کردن به وظایف بهداشتی با توجه به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا پیروی از دستورات اهل بیت (ع) است.

 

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) اهواز با بیان اینکه در دین اسلام به رعایت بهداشت سفارش بسیاری شده است عنوان کرد: ائمه اطهار (ع) بهداشت شخصی خود را در حد اعلی رعایت می‌کردند، از مهم‌ترین وظایفی که در شرایط حاضر عزاداران حسینی باید انجام دهند زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم است.

 

وی در پایان یادآور شد: دین، عقلانیت و بهداشت سه جزء جدایی‌ناپذیر هستند و مطلوب است در شرایط کنونی مجالس حسینی بیشتری با تعداد جمعیت کمتری برگزار کنیم، این اقدام موجب شکست توطئه‌های دشمنان علیه عزاداری حسینی می‌شود.

 

کد خبر 963416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha