ساختار حکومت اسلامی دین است

حجت الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه ساختار حکومت اسلامی دین است، گفت: نیروهای مسلح ما یک مجموعه مهم این ساختار هستند که به دین و قانون اساسی و مردم خدمت می کنند و از اسلام و نظام اسلامی پاسداری می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» روز(شنبه 1 شهریور) در دیدار جمعی از مدیران استانی وزارت دفاع به مناسبت روز صنعت دفاعی، با تبریک این روز، گفت: شما به مجموعه ارزشمند نیروهای مسلح خدمت می کنید و امروز نیروهای مسلح ما نیروهای مسلحِ مهدوی هستند و در لشکر اسلام و لشکر حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خدمت می کنند و این از یک قداست ویژه برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح ما در خدمت حکومت دینی هستند و حکومت دینی به فرد اختصاص ندارد، افزود: حکومت دینی به دین و به اسلام و قرآن اختصاص دارد نه به صنف و گروه خاصی.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه دین را باید با دین شناخت نه با عملکرد افراد، اظهار کرد: عملکردها مرتبط با افراد است، آدم هایی بدعمل می کنند، این عملِ بد آن آدم است و کاری به دین ندارد.

 

حجت الاسلام نکونام قانون اساسی را یکی از ساختارهای جمهوری اسلامی خواند و تصریح کرد: قانون اساسی این حکومت کاملاً نشئت گرفته از دین خدا و فقه است و یک مورد نمی توانید خلاف دین در قانون اساسی جمهوری اسلامی پیدا بکنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در رأس این حکومت ولی فقیه است، ولایت فقیه کاملاً نشئت گرفته از دین خداست و کسی که شرایط ولایت فقیه را داشته باشد انتخاب می شود و ولایت بر دوش او قرار می گیرد.

 

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند القا بکنند حکومت ولی فقیه حکومت استبدادی و حکومت فرد است، اضافه کرد: ولایت فقیه یک ساختار اصلی قانون اساسی است که از دین نشئت گرفته است.

 

حجت الاسلام نکونام مردم را ساختار دیگر این نظام خواند و گفت: دین برای مردم نقش قائل شده، دین برای مردم حرمت قائل شده، دین مردم را موظف کرده که در صحنه باشند، رأی بدهند، نظارت کنند و امور خودشان را اداره کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه ساختار حکومت اسلامی دین است، افزود: نیروهای مسلح ما یک مجموعه مهم این ساختار هستند که به دین و قانون اساسی و مردم خدمت می کنند و از اسلام و نظام اسلامی پاسداری می کنند.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: امروز صنعت دفاعی ما در جایگاه بلندی است که دشمن از موقعیت دفاعی کشور ما مرعوب است و نیروهای مسلح ما هم از نظر انسانی و هم از نظر تکنولوژی یک مجموعه بسیار قدرتمند هستند و این ها مایه مباهات است.

 

کد خبر 963429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha