امام حسین (ع) هدایت کننده بشر از ضلالت و گمراهی بود

آیت الله حسینی گفت: حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) به عنوان هدایت کننده آمد تا بشر را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و اگر نوع بشر پذیرای این هدایت نباشد، به قهقراء و نابودی کشانده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همزمان با ( ۱ شهریور ماه ) بیست و دومین سالگرد شهادت سردار «سید اسدالله لاجوردی» مراسم یادبودی عصر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج، رئیس کل دادگستری استان و معاونین، مدیرکل زندان‌ های استان، معاونین، کارکنان و جمع کثیری از زندانیان در سالن ورزشی زندان مرکزی یاسوج برگزار شد.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» با بیان فلسفه عاشورا و قیام خونین امام حسین (ع)، گفت: حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) به عنوان هدایت کننده آمد تا بشر را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و اگر نوع بشر پذیرای این هدایت نباشد، مسلماً به قهقراء و نابودی کشانده خواهد شد.


https://www.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424700-3.jpg

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: همه اولیاء الهی برای اصلاح جامعه آمدند و در هیچ جای تاریخ نخواهیم دید که رهبران دینی و اولیاء خداوند بخواهند مردم را به گمراهی بکشانند.


وی با بیان اینکه همه ما بر سر سفره جود و کرم امام حسین (علیه السلام) نشسته‌ایم، خطاب به زندانیان یادآور شد: قرار نیست اگر ما دچار لغزش و اشتباهی شدیم نا امید و سرخورده شویم، بلکه با توکل به خداوند تبارک و تعالی و توسل به ائمه طاهرین به ویژه حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) تلاش کنیم و مسیر درست و قدم گذاشتن در راه معنویت را با صلابت برداریم.


 


https://www.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424700-1.jpg

 
 
«اسماعیل جمیاری» هم با تسلیت ایام حزن و اندوه آل الله به بررسی شخصیت آن شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید لاجوردی از جمله مبارزین و انقلابیون پیرو خط امام بود که در راه استقلال، آزادی و مبارزه با رژیم ستم شاهی بیش از ۹۷ ماه را در زندان‌های ساواک زیر شدیدترین شکنجه‌های روحی و جسمی تحمل کرد ولی از آرمان و عقاید خود کوتاه نماید.
 
https://www.kebnanews.ir/images/docs/files/000424/nf00424700-2.jpg
 
وی مسئولیت‌ های همچون رئیس زندان اوین، دادستان انقلاب مرکز و ریاست سازمان زندان‌های کشور را از جمله کارهای سخت و دشواری دانست که این مرد الهی با بینش و بصیرت انقلابی و مدیریت اسلامی خود از عهده آن‌ها بخوبی برآمد.
 
 
جمیاری ادامه داد: این شخصیت بزرگ در ایجاد ندامت و پشیمانی افراد زیادی تحت عنوان توابین و نیز بسترسازی اصلاح و تربیت در میان زندانیان، خدمات ماندگار جهادی را به یادگار گذاشت و در آخر هم بدون ادعا و در اوج گمنامی و مظلومیت در حجره خود شربت شیرین شهادت را نوشید. 
 
 
گفتنی است، در پایان گروه سرود مددجویان مرکزی سرود عاشورایی را سر داده، سپس مراسم مداحی و مرثیه خوانی همراه با سینه زنی و عزاداری برگزار و به یاد آن شهید سفر کرده، مقدمات آزادی تعداد پنج نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان فراهم شد.
 
کد خبر 963437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha