سرنگونی پهباد صهیونیستی توسط جنبش حزب‌الله

گروه مقاومت لبنان حزب الله می گوید که هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی که فضای هوایی این کشور را نقض کرده بود را سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گروه مقاومت لبنان حزب الله می گوید که هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی که فضای هوایی این کشور را نقض کرده بود را سرنگون کرده است.

 

حزب الله در بیانیه ای گفت: این هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی شهر مرزی ایتا الشعب سقوط کرد.

 

همچنین گفته شده است که این هواپیمای بدون سرنشین در حال حاضر در اختیار گروه مقاومت است.

 

ارتش اسرائیل تایید كرد كه این هواپیمای بدون سرنشین در قلمرو لبنان سقوط كرده است ، اما افزود كه هیچ نگرانی از فاش شدن اطلاعات وجود ندارد.

 

سقوط این پهپاد اسرائیلی یک روز پس از آن صورت گرفت که شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله گفت که نهضت مقاومت لبنان نه به اسرائیل و نه حامیان آن فرصت حمله به لبنان را نخواهد داد ، و به رژیم تل آویو و متحدان آن هشدار داد هزینه سنگینی در مقابل نقض حاکمیت لبنان خواهند پرداخت.

 

وی گفت: ما نه به اسرائیل و نه به حامیان آن اجازه نفوذ به خاک لبنان را نمی دهیم و در صورت اتفاق افتادن حوادث مشابه هزینه های سنگین تری باید پرداخت کنند.

 

دولت لبنان ، حزب الله و نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (UNIFIL) بارها و بارها نقش حریم هوایی لبنان توسط جنگنده های صهیونیستی را محكوم كردند و گفتند كه آنها بارها قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل و حاكمیت لبنان را نقض کردند.

 

قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل که بعد از شکست 33 روزه صهیونیستها در جنوب لبنان تصویب شد، مقرر کرده است که هیچ طرفی حق ورود به حریم یکدیگر را ندارد.

 

در سال 2009 دولت لبنان سندی تقریباً 7هزار صفحه ای را به سازمان ملل تسلیم کرد که در آن ثابت می کرد صهیونیستها بارها به حریم هوایی و زمینی لبنان تجاوز کرده اند.

کد خبر 963564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha