برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله (ع) در  ناوهای شناور نیروی دریایی ارتش

حجت الاسلام مظفری نژاد با بیان اینکه ناوه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه در حفظ و حراست از مرزهای آبی و بین المللی در حال رفت و آمد هستند گفت: مراسم سوگواری ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در ناوهای شناوراین نیرو برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: مراسم عزاداری ماه محرم یکی از مراسم باشکوه مسلمانان است که همه ساله در میان اقشار و گروههای مختلف به شکل پر رنگ و با شکوه برگزار می شود این مراسم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و انتشار آن در اجتماع با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه است در همین رابطه گفتگویی با  حجت الاسلام محمد مظفری نژاد، رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش به شرح زیر برگزار می شود.

 

مراسم سوگواری ماه محرم را چگونه توصیف می کنید؟

ماه محرم ماه خون شهادت، عشق، مردانگی، محبت به سالار شهیدان و یاران باوفای اوست که در 1400 سال قبل با حماسه جاودانه ای که آنها در تاریخ آفریدند، موجب افتخار و سربلندی اسلام در تمام دنیا شد ، اگر آن قیام باشکوه نبود، اثری از اسلام و قرآن باقی نمی ماند. رشادت این افراد بود که افتخار بزرگی را در دنیای اسلام رقم زد.

 

آیا مراسم سوگواری امام حسین (ع) مختص به کشور ایران و مسلمانان دارد؟

همه ساله برای این عظمت و شکوه نه تنها در ایران بلکه در تمامی دنیا و نه فقط در میان شیعیان بلکه در میان اقشار مختلف از مکتب ها و مرام های گوناگون از اهل سنت و سایر مذاهب مراسم سوگواری ابا عبدالله (ع) به شکل مختلف در جاهای گوناگون برگزار می شود، این مراسم هیچ گاه تعطیل شدنی نیست. متاسفانه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا که همه را درگیر کرده است با موانعی مواجه هستیم اما این ویروس نیز نمی تواند موجب تعطیلی عزاداری امام حسین (ع) شود.

 

امسال شیوه برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم چه تفاوتی با سال قبل دارد؟

ممکن است امسال روش عزاداری با سال های قبل متفاوت باشد. عزاداری ماه محرم با توجه به شیوع کرونا امسال نظام مند و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود اما هیچ گاه این مراسم تعطیل نشده و نخواهد شد.

 

ارزیابی شما از تبلیغات شبکه های معاند برای برگزار نشدن این مراسم چیست؟

از چند ماه قبل از ماه محرم کلیه شبکه های معاند و کسانی که دوست نداشتند این مراسم باشکوه برگزار شود، با تبلیغات بسیار گسترده تلاش می کنند تا این مراسم باشکوه برگزار نشود اما دیدیم که امسال مردم دوباره عشق خود را به ابا عبدالله ثابت کردند و از راه های دیگری با برافراشتن پرچم بر سر در منازل و روش های دیگر  مانند برگزاری مراسم در فضاهای سرباز این مراسم باشکوه را برگزار می کنند.

 

نیروی دریایی برای برگزاری مراسم سوگواری ماه محرم چه تمهیداتی در نظر گرفته است؟

نیروی دریایی نیز مانند سایر اقشار مردم تمام تلاش خود را در برگزایر باشکوه مراسم سوگواری امام حسین (ع) بکار می برد و از این قاعده مستثنی نیست و در تمام مناطق این نیرو اعم از قرمز، زرد و سفید با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم سوگواری امام حسین (ع) برگزار می شود. در حال حاضر نیز تمام مناطق نیروی دریایی مشغول فعالیت برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم هستند.

 

آیامراسم سوگواری ماه محرم بر روی ناوهای نیروی دریایی برگزار می شود؟

همیشه تعدادی از ناوهای نیروهای دریایی در آب های آزاد برای پاسداری از مرزهای آبی جمهوری اسلامی و حراست از آب های بین المللی در رفت و آمد هستند. این نیرو تمام تلاش خود را می کند تا سلامت و امنیت کشتی هایی را که در حال مبادلات تجاری و رفت و آمد هستند را تامین کند. در مناطق یکم، دوم و سوم نیز در آب های خلیج فارس نیروهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در حال گشت زنی هستند و در تمام ناوهای  این نیرو یک روحانی و مداح قبل از ماه محرم حضور داشتند و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) بر روی ناوها نیز برگزار می شود و طبق گزارشات رسیده مراسم سوگواری ماه محرم با حضور پرشور مردم در تمامی این مناطق به خوبی در حال برگزاری است و امیدواریم این عشق و علاقه به سالار شهیدان هر روز پررنگ تر در دل مردم باقی بماند.

 

مردم چه اقداماتی می توانند در مقابله با شیوع کرونا و با توجه به خستگی کادر درمان انجام دهند؟

در حال حاضر کادر درمان بیمارستان گلستان نیروی دریایی در تهران و در رشت و در سایر مناطق کشور بیمارستان های این نیرو درگیر این ویروس هستند و در مداوای همونان تمام تلاش خود را بکار می برند و افراد زیادی از هموطنان در بیمارستان های ارتش بستری هستند. مردم می توانند با جدی گرفتن توصیه های بهداشتی از کادر پزشکی و درمانی حمایت کنند. خوشبختانه امسال مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری امام حسین (ع) را نیز برگزار کردند و قطعا با رعایت تمامی موارد بهداشتی و توصیه های پزشکی می توانیم شاهد برگزاری باشکوه عزاداری ماه محرم و حفظ صیانت جان هموطنان باشیم.

 

مردم با توجه به شیوع کرونا چگونه می توانند در برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) شرکت کنند؟

مردم نیز اگر نتوانستند به صورت باشکوه در مراسم شرکت کنند، می توانند از طرق دیگر مانند نصب یک پرچم بر سردر منازل و یا کمک به کسانی که نیازمند هستند در این مراسم باشکوه مشارکت کنند. هر ساله شاهد پخش نذورات زیادی از سوی مردم بودیم که امسال با توجه به شیوع این ویروس می توانیم این نذورات را در قالب سبدهای معیشتی به دست نیازمندان برسانند. نیروی دریایی نیز در موضوع کمک مومنانه بسته های معیشتی کثیری را در میان نیازمندان توزیع کرده است./

 

 

کد خبر 963634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha