تشریح فعالیت های بهزیستی به مناسبت هفته دولت /  ۴۵۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند

ستاری ضمن تبریک هفته دولت بخشی از فعالیت های بهزیستی استان را تشریح کرد و گفت: ۴۵۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند.

«بهزاد ستاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: بهزیستی استان در 4 حوزه امور اجتماعی، امور پیشگیری، امور توانبخشی و مشارکت های مردمی و اشتغال خدمات خود را در اختیار جامعه مددجویان خود قرار می دهد.

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل ضمن تبریک هفته دولت بخشی از فعالیت های بهزیستی استان را تشریح کرد و افزود: 4500 خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اردبیل هستند.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه امور اجتماعی تاکنون 7399 مورد از خدمات سیار اورژانس اجتماعی در محل رخداد بحران استفاده کرده است و هم اکنون از 197 کودک بی سرپرست، بد سرپرست در مراکز حمایتی نگهداری می شود.

 

ستاری یادآور شد: بیش از 35 هزار نفر از برنامه های پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استفاده می کنند و بیش از 8 هزار نفر نیز در مراکز درمانی متعادین دوران نقاهت را پشت سر می گذارند.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از 74 هزار کودک بین 3 تا 6 سال در طرح غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم حضور داشتند و بیش از 19 هزار نوزاد نیز غربالگری شنوایی شدند.

 

ستاری اظهار داشت: هم اکنون 28 پایگاه سلامت اجتماعی در استان و 87 مراکز مشاوره حضوری بهزیستی در سطح شهرها و مناطق روستایی فعال هستند و بیش از 35 هزار نفر از خدمات مشاوره حضوری بهره مند شده اند.

 

مدیر کل بهزیستی استان عنوان کرد: خط صدای مشاور 1480 نیز به عنوان مرکز مشاوره غیر حضوری فعالیت خود را به 16 هزار نفر ارائه کرد و بیش از 5 هزار نفر از خدمات مشاوره ژنتیک بهزیستی بهره مند شده است.

 

وی ادامه داد: 79 هزار مورد خدمات به معلولان از جمله تامین و توزیع وسایل کمک توانبخشی، وسایل بهداشتی، کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی معلولان و خودرو ارائه شده است و 2648 نفر از مراکز روزانه، مراقبت در منزل، ویزیت در منزل، خانواده محرو مراکز شبانه روزی خدمات دریافت کرده اند.

 

ستاری تاکید کرد: تاکنون 223 واحد مسکونی به خانواده تحت پوشش بهزیستی تحویل داده شده است و 741 نفر نیز از خدمات اشتغال معلولان استفاده کرده اند.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: طی سال جاری تاکنون حدود 110 میلیارد ریال از سوی خیرین به صورت مشارکت های مردمی در اختیار بهزیستی استان قرار گرفته که از این اقدام خیرخواهانه عموم مردم استان برای حمایت از معلولان استان سپاسگزارم.

کد خبر 963646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha